چای ترش لاغری

در طب سنتی ایران ما بسیار نام چای ترش را می شنویم و در مورد خواص چای ترش هم تا حدودی همه ما اطلاعات کلی داریم و شاید هم اکثریت ما این چای را بنا به هر علت، یکبار در طول زندگی امتحان کرده باشیم. در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد خواص چای ترش بیشتر و کاملتر برای شما صحبت کنبم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.

 

در بین انواع چای که ما می شناسیم، این نوع چای خواص درمانی مخصوص به خود را دارد. از جمله برطرف کننده بیماریهای و مشکلات مختلف کبد است . مصرف دمنوش چای ترش امکان ابتلا به بیماری سرطان را پایین می آورد. این نوع چای منجر به افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به همین علت کسی که چای ترش مصرف می کند به راحتی می تواند وزن کم کند. بنابراین یکی از راههای اصلی لاغری و کاهش وزن مصرف چای ترش است.

اگر در نظر دارید که چای ترش مصرف کنید و می خواهید از خواص آن بیشتر مطلع شوید، باید بدانید که چای ترش کالری کمی دارد و کافئین هم ندارد.

به این ترتیب اگر تا به حال فقط چای سیاه مصرف کرده اید از این به بعد می توانید مصرف چای گیاهی ترش را هم در برنامه  غذای و در بخش نوشیدنی ها قرار دهید. در ضمن مطمئن باشید که چای ترش طعم خاص و منحصر بفردی دارد.

شما عزیزان برای خرید چای ترش می توانید همین الان از طریق یکی از روش های زیر اقدام به تهیه این محصول نمایید :

قیمت چای ترش در مقایسه با خواص و فواید بیشماری که دارد واقعا بسیار مقرذون به صرفه می باشد.

 

اگر فشار خون دارد و یا با مشکل بالا بودن کلسترول دست و پنجه نرم می کنید خوب است بدانید که مصرف چای ترش لاغری فشار خون بالا را کاهش می دهد و کلسترول بد خون را هم از بین می برد. اگر با مشکلات معده و ناراحتی های معده و سیستم گوارش مواجه هستید حتما چای ترش  بنوشید چرا که مصرف این نوع چای باعث هضم و جذب بهتر غذا می شود. این را هم درباره خواص چای ترش  بدانید که نوشیدن این نوع چای، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عفونت ها را هم به دنبال دارد.

اگر بخواهیم در مورد خواص دمنوش گیاهی چای ترش  بیشتر صحبت کنیم باید ادامه دهیم که چای ترش بهترین ماده اسی است که مملو از ویتامین C است و شامل انواع مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و برای رفع اضطراب بسیار کارایی دارد. نوشیدن چای ترش در همه دنیا متداول است و به نوعی برای همه جهانیان شناخته شده است و در اقصی نقاط جهان هم به عنوان یک ماده دارویی از آن یاد می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

ما در سایت شرایطی را برای فروش چای ترش مهیا کرده ایم که براحتی می توانید در عرض چند دقیقه اقدام به خرید و تهیه این محصول نمایید.شما کافیست تا برای خرید اینترنتی چای ترش بروی دکمه های خرید پستی در سایت کلیک کرده وس فارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

در مورد ویژگیهای ظاهری و مرئی چای ترش  باید بگوییم که رنگ این چای قرمز رنگ است و همانگونه که از نام آن نیز می توان استنباط کرد، مزه آن ترش مزه است. اگر بخواهیم از مزه چای ترش  برای شما مثال بزنیم، باید بگوییم که مزه آن شبیه به مزه قره قروت است.

 

۱- کنترل فشار خون

مطالعات علمی بسیاری در مورد رابطه مصرف چای ترش و کاهش فشار خون انجام گرفته است از جمله بر اساس پژوهش های انجام گرفته در انجمن قلب آمریکا، نوشیدن این دمنوش منجر به پایین آمدن فشار خون در بزرگسالان و افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا می شود.

این مطالعات در ادامه نشان می دهند که مصرف چای فوق به عملکرد بهتر قلب کمک می کند و از ریسک ابتلا به انواع بیماری های قلبی-عروقی به نسبت قابل ملاحظه ای می کاهد.

بر اساس مطالعه ای دیگر که در دانشگاه تافتس بوستون در مورد خواص چای ترش انجام گرفته است، اعلام شده است که چای ترش حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان قوی است که این ترکیبات در این نوع چای منجر به  کاهش فشار خون تا ۱۰ میلی متر جیوه می شوند.

اگر شما هم از فشار خون بالا رنج می برید و قصد دارید از این دمنوش  استفاده کنید باید بدانید که برای رسیدن به نتیجه مثبت و پایین آوردن فشار خون خود، می بایست روزی سه فنجان چای ترش به مدت یک هفته مصرف کنید تا از خواص آن در راستای هدف تان بهره بگیرد.

آن دسته از افرادی که به دنیال داروهای مدر هستند باید بدانند که دمنوش چای ترش  می توانید به آنها در این مورد کمک فراوان کند. چای ترش ادرارآور است چرا که باعث افزایش اوره خون می شود و همین عامل هم باعث کاهش فشار خون می شود.

۲- کاهش کلسترول بد خون

اگر از آن دسته افرادی هستید که کلسترول بد خونتان بالا است  می خواهید به روش سنتی و بدون عارضه آن را پایین آورید، توصیه می کنیم نوشیدن چای ترش را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید چرا که آنتی اکسیدان های موجود در این نوع چای میزان کلسترول بد خون یا همان LDL، در بدن را کاهش می دهد. و خوب است این را هم بدانید که با کاهش کلسترول بد خون، مشکلات قلبی هم به وجود نمی آید.

افراد دیابتی هم می توانند از این دمنوش مصرف کنند چرا که ترکیبات هیپولیپیدمی و هیپوگلیسمی موجود در این نوع چای برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار مفید است.

۳- درمان بیماری های کبدی

بر مبنای مطالعات انجام گرفته، آنتی اکسیدان این گیاه باعث بهبود مشکلات کبدی می شود. چرا که این ترکیبات باعث خارج شدن سلول های رادیکال آزاد از بدن خارج ی شوند و بافت ها و سلول های سالم را پاکسازی می کنند.

به این ترتیب می توان ادعا کرد که با نوشیدن چای ترش عمر مفید اعضای بدن افزایش می یابد و در برابر بیماری ها مقاوم می شوند.

۴- مقابله با بیماری سرطان

این گیاه حاوی پروتوکاتکویک اسید است. در معرفی این ماده  باید گفت که یک آنتی اکسیدان است که توان مقابله با تومورهای سرطانی را دارد.

در خصوص مبارزه و پیشگیری چای ترش  با بیماری سرطان باید ادامه داد که، بر اساس پژوهشهای انجام گرفته، آنتی اکسیدان موجود در این محصول باعث آهسته تر شدن روند رشد سلول های سرطانی می شود، به این صورت که فرآیند خزان یاخته ای یا همان مرگ برنامه ریزی شده سلولی را اجرایی می کند. در مورد این فرایند که بواسطه مصرف چای ترش  ایجاد می شود باید اینگونه ادامه داد که فرایند خزان یاخته ای به فرآیندی گفته می شود که در آن سلول آسیب دیده جهت جلوگیری از آسیب و ضرر بیشتر به بدن، به گونه ای برنامه ریزی شده خودکشی می کند و به این ترتیب گفته می شود مبارزه با سرطان صورت گرفته است.

۵- ضد باکتری و ضد عفونت های ویروسی

چای ترش سرشار از ترکیبات اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C است. این ماده برای تقویت سیستم دفاعی بدن ضروری است. در واقع گیاه فوق خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی در خورد توجهی دارد و از بروز سرماخوردگی و یا گلودرد در افراد جلوگیری می کند.

در مورد خواص آن باید گفت که، چای ترش خاصیت تب بر دارد. برای ان دسته از افرادی که می خواهند به روش بدون عارضه و روش سنتی وگیاهی تب را قطع کنند باید گفت که این خاصیت چای ترش به علت طبیعت سرد این نوع چای است که در نتیجه این خاصیت کل بدن خنک می شود و تب فرد پایین می آید.

۶- برطرف کردن علائم و درد قاعدگی

مصرف چای ترش در بانوان باعث کنترل سطوح هورمونی آنها می شود و به همین علت هم علایم دوران عادت ماهانه از قبیل تغییرات خلق و خوی، دردهای شکمی، افسردگی و یا پرخوری را کاهش می دهد.

۷- مقابله با افسردگی و اضطراب

چای ترش حاوی انواع ویتامینها، مواد معدنی از قبیل فلاونوئیدها است که همه آنها برای مقابله با بیماریها از جنس افسرگی نقش ضروری ایفا می کنند.

مصرف چای ترش باعث آرامش بدن، ذهن و اعصاب می شود و همینطور منجر به کاهش اضطراب در افراد می شود.

۸- تقویت کننده دستگاه گوارش

با نوشیدن این گیاه میزان اوره تنظیم شده و حرکات روده را افزایش می یابد. آن دسته از افرادی که با مشکل یبوست مواجه هستند در مورد خواص چای ترش باید بدانند که از آنجایی که این نوع چای ادرارآوراست، برای رفع یبوست بسیار مفید است و در صورت مصرف این دمنوش دستگاه گوارش عملکرد بهتری خواهد داشت. که در نتیجه آن وزن شخص کاهش می یابد. و در نتیجه این چرخه سالم دستگاه گوارش، خطر ابتلا به سرطان روده هم بسیار پایین می آید.

۹- برطرف کردن عطش و خنک کردن بدن

اگر بخواهیم صحبت در مورد خواص آن  را ادامه دهیم باید بگوییم که از این دمنوش می توان به عنوان یک منبع خوب نوشیدنی ورزشی جهت برطرف کردن عطش ناشی از تحرک زیاد، بهره گرفت. در این راستا، به طور معمول چای ترش را به صورت قالب های یخی در آورده و مورد مصرف قرار می دهند.

با توجه به اینکه چای ترش طبیعت سردی دارد، بنابراین، با مصرف آن می توان همه بدن را به یکباره خنک کرد.

۱۰- چربی سوز عالی

در مورد خواص چای ترش باید گفت که نوشیدن این گیاه کمک شایانی به کاهش وزن می کند. چنانچه شما غذاهای حاوی کربوهیدرات زیاد مورد مصرف قرار می دهید و بواسطه این نوع مصرف مواد غذایی قند و نشاسته زیادی به بدن شما وارد می شود، می توانید برای چربی سوزی از چای ترش کمک بگیرید. در مطالعات بسیاری این نکته به اثبات رسیده است که مصرف چای ترش میزان جذب نشاسته و قند در بدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و باعث چربی سوزی و کاهش وزن در افراد می شود.

۱۱- چای ترش  یک نوشیدنی مناسب برای فصول سرد و گرم

از جمله موارد مصرفی که باعث شده هر فردی از خواصش  بهره مند شود، آن است که چای ترش را هم می توان به صورت گرم و دو کردن مورد مصرف قرار داد و هم می توان آن را به شکل قالب های یخی درآورد و استفاده کرد. به این ترتیب، اگر در نظر داشته باشید که در فصل زمستان خود را گرم کنید، بهتر است که این گیاه را دم کنید و بصورت گرم بنوشید.

 

و چنانچه در فصل تابستان می خواهید خنک شوید و عطش خود رفع کنید، پیشنهاد می کنیم که چای ترش یخ زده را مورد مصرف قرار دهید، مطمئن باشید عطش شما برطرف می شود.

۱۲- چای ترش یک نوع گیاه خوشمزه و گوارا

همانطور که پیشتر در بحث خواص این گیاه  اشاره کرده ایم، طعم آن بسیار شبیه طعم قره قروت است. و چنانچه مزه ترش را خیلی نمی پسندید می توانید به آن عسل و یا شکر اضافه کنید تا شیرین یا حداقل ملس شود.

چنانچه با مصرف ادویه ها مشکل ندارید می توانید در موقع نوشیدن چای ترش به آن ادویه هایی از قبیل دارچین، میخک، جوز هندی و یا زنجبیل اضافه کنید و به طعم مورد نظرتان برسید و از خواص چای ترش بهره مند شوید.

مورد منع مصرف چای ترش

* همانطور که در طی بحث از خواص چای ترش به این نکته اشاره شد که چای ترش باعث پایین آمدن فشار خون می شود، مصرف چای ترش به افرادی که دارای فشار خون پایین هستند، توصیه نمی شودو از نوشیدن آن جدا خودداری کنید.

* مصرف این دمنوش برای زنان باردار توصیه نمی شود.

* در پایان باید گفت که در بعضی افراد مصرف چای ترش باعث واکنش های حساسیتی از قبیل قرمز شدن چشم ها و یا در مواردی ایجاد تب می شود که بهتر است این دسته از افراد از مصرف چای ترش خودداری کنند.

 

دمنوش گیاهی لاغری چای سبز تیماچایی لاغری دکتر سیناسفارش قهوه سبزدمنوش برای آرامش اعصاب  , چای کرفس ۵۰۴۰ , خرید دمنوش دربند , پکیج لاغری ۵۰۴۰ , چای سفید قیمتچای گیاهی ترش

 

خرید انواع دمنوش لاغری جینسینگ با قیمت مناسب و ارسال به کل کشور

خرید دمنوش جنسینگ ۱۱۱ برای کاهش وزن و تناسب اندام

خرید چای جینسینگ نیوشا با طعمی خاص و عطری دلپذیر

خرید اینترنتی انواع دمنوش جینسینگ دربند با کیفیت عالی و قیمت مناسب

 

مجموعه سی دی های اموزش قلاب بافی خانم پاشایی با کیفیت عالی و ارسال به کل کشور

انواع سی دی های آموزش قلاب بافی خانم کتلی با قیمت مناسب

مجموعه سی دی های آموزش قلاب بافی خانم یاوری با کیفیت و قیمت مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *