توجه به پوشش کف و دیوار از موارد مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

 

طراحی داخلی آشپزخانه یک بخش مهم از طراحی خانه است. در این مقاله با جدیدترین روش های طراحی داخلی آشپزخانه آشنا خواهید شد که می توانید آنها را به کار ببرید.

روش های جدید طراحی داخلی آشپزخانه

اصلا چرا به سراغ طراحی داخلی آشپزخانه ها می رویم؟  در طراحی آشپزخانه کابینت ها چقدر مهم هستند؟ برای طراحی داخلی آشپزخانه لوکس چه کار باید کرد؟ هزینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی چقدر تمام می شود؟ ارزان ترین راه های طراحی آشپزخانه چیست؟ طراحی آشپزخانه مدرن چگونه است؟ شاید بسیاری از شما که می خواهید اقدام به طراحی داخل آشپزخانه منزل تان کنید، مشابه این سوال ها را از خودتان پرسیده باشید و حالا به دنبال جواب شان هستید. با ما همراه باشید تا در این مقاله تعدادی از سوالاتتان درباره ارزان ترین و جدیدترین طراحی آشپزخانه ها پاسخ دهیم و کمی از موثرترین نکات کاربردی در دیزاین آشپزخانه صحبت کنیم.

پرده آشپزخانه، یک عنصر مهم در طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی

با توجه به نقش پرده در فرهنگ ایرانی ها، وجود آن همواره در خانه و حتی در طراحی آشپزخانه ایرانی نیز  نقش پررنگی دارد. در ایران پرده علاوه بر زیباتر نموند فضا، نقش پوششی نیز دارد. بنابراین با توجه به نوع پرده ای که انتخاب می کنیم، ممکن است تا اندازه ای جلوی منبع نوری طبیعی در آشپزخانه گرفته شود. یک پیشنهاد عالی برای طراحی داخلی آشپزخانه، استفاده از پرده هایی است که به راحتی می توانید شدت ورود و خروج نور را در ساعات مختلف روز کنترل کنید. به طور کلی، طرح و رنگ و نقشو نگار پرده آشپزخانه به سبک کلی دیزاین تان و تم رنگ آشپزخانه بستگی دارد. اما بهتر است علاوه بر نکات زیبایی شناسی، به داشتن نور طبیعی نیز در انتخاب پرده به خصوص در طراحی داخلی آشپزخانه های کوچک بسیار توجه کنید.

طراحی کابینت آشپزخانه ایرانی

طراحی داخلی کابینت آشپزخانه

طراحی داخلی کابینت آشپزخانه یکی از عناصر بسیار مهم و تعیین کننده در طراحی داخلی آشپزخانه است. امروزه به طراحی داخل کابینت آشپزخانه نیز در طراحی جدید آشپزخانه ها توجه زیادی می شود. طراحی کابینت های مخصوص برای قرار دادن ادویه جات، بطری ها، شوینده ها، تخته ها و ظرف های سایز بزرگ و یا لوازم و وسایل برقی نمونه هایی از کابینت هایی با کاربری ویژه است که به طور  خاص و با اندازه های مناسب و بهینه پارتیشن بندی شده. در طراحی کابینت آشپزخانه ایرانی با توجه به فرهنگ مهمان نوازی، معمولا به ویژگی های خاصی از قبیل جادار بودن کابینت برای تعداد زیاد ظروف نیز توجه ویژه می شود.

طراحی جدید آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن یا کلاسیک

انواع کابینت های بسیار متنوعی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها استفاده می شود. شاکله اصلی سبک طراحی داخلی آشپزخانه با کابینت ها شکل می گیرد. کابینت های سبک مدرن با ظاهری یکدست و مینیمال و تنوع رنگی زیاد می توانند آشپزخانه شما را به یک آشپزخانه مدرن تبدیل کنند. طراحی کابینت مدرن آشپزخانه در اغلب آشپزخانه جواب می دهد و زیبا خواهد بود، اما استفاده از کابینت های کلاسیک چوبی و با طرح چوب را در صورتی که آشپزخانه بسیار کوچکی دارید چندان توصیه نمی کنیم.

طراحی مدرن آشپزخانه

گل ها، حیات و نشاط را به آشپزخانه می آورند

استفاده از گلدان های گل در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه، فضای دل انگیز تر و گرم تری به آشپزخانه می بخشند. اگر در فضای آشپزخانه خود نورگیر مناسبی دارید، می توانید با قرار دادن انواع گل ها در نزدیکی پنجره و جایی که نور کافی وجود داشته باشد، آشپزخانه با طراوتی داشته باشید. توجه داشته باشید که نزدیک بودن گل ها به اجاق گاز به دلیل گرم بودن فضا ممکن است به آنها صدمه بزند.

طراحی داخل آشپزخانه

ارزان ترین روش های طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی داخلی کابینت آشپزخانه

طراحی داخلی آشپزخانه به هر حال برای تان هزینه‌ بر خواهد بود، اما با استفاده از چند روش می توانید هزینه های خود را کمی کاهش دهید. یکی از روش های ارزان تر تمام شدن طراحی و تغییر در دکوراسیون آشپزخانه، استفاده مجدد و بازتعریف بسیاری از وسایلی است که دارید و می توانید با کمی خلاقیت دوباره از آن ها در جاهای جدیدی استفاده کنید. به عنوان مثال سبد های حصیری که صنایع دستی شمال کشور هستند را در نظر بگیرید. تا به حال به این فکر کرده اید که این سبد ها می توانند گلدان های زیبایی هم باشند؟ بله شما می توانید گلدان های خود را با این سبدها کاور کنید و نقش جدیدی به این وسیله بدهید. این تنها یک نمونه است. برای ایده گرفتن. بهتر است کمی در پینترست یا گوگل جست و جو کنید. از دیدن ایده های بسیار متنوع متحیر خواهید شد.

یکی دیگر از روش های کاهش هزینه ها استفاده از متریال های ارزان تر نسبت به نمونه های گرانتر است. به عنوان مثال شما مجبور نیستید از کابینت های تمام چوب استفاده کنید که بسیار گران هستند. بلکه می توانید از ام دی اف های مرغوب با طرح چوب استفاده کنید و هزینه خود را به شدت کاهش دهید. بهتر است برای اطلاع از انواع کابینت و قیمت هایشان نیز سری به گوگل بزنید و کمی جست و جو کنید.

نکات بسیار زیادی وجود دارند که در طراحی جدید کابینت آشپزخانه بهتر است به آنها توجه کنید. انتخاب سبک های مختلف طراحی، طراحی مدرن آشپزخانه، طراحی کلاسیک، طراحی های مینیمال و ماکسیمال و انواع سبک های روستیک و هنری را می توانید در طراحی داخلی آشپزخانه بکار ببرید. نکات مطرح شده در این مقاله بخشی از دنیای بی نهایت در طراحی آشپزخانه است. ولی به کار گیری همین نکات ساده هم می تواند طراحی تان متحول کند.

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه

با طراحی داخلی آشپزخانه به شکل مدرن می توان بهترین استفاده را از فضا نمود. بهترین راه برای طراحی داخلی آشپزخانه مشورت با افراد متخصص می باشد.

نکات مهم در طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی داخلی آشپزخانه یکی از مهمترین فاکتورها در زیبایی آشپزخانه محسوب می شود که از اصول و قوانین مختلفی پیروی می کند. از اصول طراحی داخلی آشپزخانه می توان به استفاده از کابینت شیک و زیبا، نورپردازی استاندارد و بهره گیری از کفپوش مناسب اشاره کرد. برای داشتن آشپزخانه زیبا و شیک می توان از متخصصین در حوزه طراحی و دکوراسیون آشپزخانه بهره گرفت.

آشپزخانه ها

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های آپارتمان از نظر نوع چیدمان می باشد. از آنجا که آشپزخانه های امروزی به دلیل اپن بودن در معرض دید قرار دارند طراحی و دکوراسیون مناسب آن اهمیت زیادی دارد. طراحی آشپزخانه اگر به صورت اصولی و با بهره گیری از طرح های مدرن انجام گیرد به هر چه زیباتر شدن محیط آشپزخانه و محل زندگی کمک می کند. از این رو افراد به دنبال طراحی و دکوراسیون آشپزخانه خود به بهترین شکل ممکن هستند.

اصول مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی هر مکان به ویژه طراحی داخلی آشپزخانه نیازمند در دست داشتن یک طرح کلی و کارآمد می باشد که به پیشرفت کار کمک می کند. از این رو برای طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی باید قبل از هر چیز فضای موجود از نظر وسعت و نحوه چینش تجهیزات در نظر گرفته شود. از اصول مهم در طراحی داخلی آشپزخانه لوکس، استفاده از وسایل و تجهیزات مدرن و به روز می باشد. از مهمترین بخش های طراحی آشپزخانه کابینت آن است که تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون آشپزخانه دارد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

از مهمترین اصول در طراحی داخل آشپزخانه که بخش اعظم چیدمان آشپزخانه را شامل می گردد طراحی کابینت آشپزخانه ایرانی می باشد. در طراحی کابینت مدرن آشپزخانه اولین اصل تهیه نقشه کلی از فضای موجود است که اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر سازندگان کابینت از بهترین مواد اولیه و طرح های زیبا برای تولید انواع کابینت بهره می برند. در حال حاضر و با طراحی جدید کابینت آشپزخانه توسط کارشناسان در این حوزه می توان بهترین طرح های کابینت را برای آشپزخانه انتخاب کرد.

از دیگر موارد در طراحی کابینت آشپزخانه می توان به طراحی داخل کابینت آشپزخانه اشاره کرد که باید به صورت کاربردی صورت گیرد. در طراحی داخلی کابینت آشپزخانه مهمترین اصل طراحی فضای مناسب برای قرار گیری انواع ظروف و وسایل می باشد. استفاده از کابینت های مدرن و شیک با طرح های جدید و کارایی بالا در طراحی داخلی آشپزخانه مخصوصا طراحی داخلی آشپزخانه های کوچک اهمیت زیادی دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

چیدمان استاندارد تجهیزات آشپزخانه

طراحی آشپزخانه مدرن موارد مختلفی را شامل می شود که از آن جمله می توان به چیدمان وسابل موجود در آشپزخانه اشاره کرد. هر آشپزخانه شامل تجهیزاتی از قبیل گاز، یخچال، ماشین ظرف شویی و مایکرورویو است که نوع چینش آن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی در نظر گرفته می شود. قرار گرفتن یخچال در جای مناسب، چیدن میز و صندلی با بهره گیری مناسب از فضای موجود و استفاده از وسایل تزئینی مدرن از جمله مواردی است که باید برای طراحی داخلی آشپزخانه در نظر گرفت. همچنین در طراحی مدرن آشپزخانه سعی شده که رنگ بندی تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه هماهنگ و همگون با سایر دکوراسیون انتخاب گردد.

طراحی داخلی آشپزخانه لوکس

توجه به پوشش کف و دیوار از موارد مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

از موارد مهم در طراحی داخلی آشپزخانه انتخاب مصالح مناسب برای کف و دیوار آشپزخانه می باشد. آشپزخانه از جمله محیط هایی محسوب می شود که به صورت مکرر نیاز به شستشو و تمیز کردن دارد. از این رو برای کف و دیوار آشپزخانه باید از مصالحی بهره گرفت که قابلیت شستشو داشته باشند. از این رو در طراحی کف آشپزخانه از سنگ های استاندارد و با کیفیت مانند سرامیک، موزاییک و انواع کاشی بهره گرفته می شود. از طرف دیگر رنگ کفپوش و دیوار آشپزخانه بهتر است متناسب با سایر چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه انتخاب شود.

نورپردازی در طراحی آشپزخانه ایرانی

از آنجا که اعضای خانواده بخش قابل توجهی از زمان خود را در آشپزخانه می گذرانند بحث نورپردازی آن اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو در طراحی جدید آشپزخانه از نورهای مصنوعی در کنار نور طبیعی استفاده می شود. بهره گیری از لامپ های کم مصرف در سقف، دیوار و در قسمت های مختلف کاینت می تواند به تامین نور مورد نیاز در آشپزخانه کمک کند. معمولا برای طراحی نور آشپزخانه از نورپردازی روشن و ملایم استفاده می شود که علاوه بر ایجاد محیطی روشن به بهبود روحیه اعضای خانواده منجر خواهد شد.

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه با تفاصیلی که گذشت کاری تخصصی بوده است و نیازمند تجربه می باشد. از این رو برای دریافت مشاوره در حوزه جدیدترین طراحی آشپزخانه می شود از متخصصین در این حوزه کمک گرفت. برخی از متخصصین در حوزه طراحی داخلی آشپزخانه از طریق سایت های معتبر اینترنتی خدمات خود را ارائه می دهند.

از خواص خرنوب و جنسینگ و طریقه مصرف ان چه می دانید , قیمت و خرید دمنوش لاغری سحر با بهترین کیفیت در من و تو خرید , خرید و سفارش پک دمنوش های لاغری سحر شرکت مهرگان نیک , شماره تماس و سامانه پیامکی دمنوش لاغری سحر , سفارش خرید لباس با طرح باب اسفنجی برای کودکان با قیمت ارزان ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *