قیمت طراحی و دکوراسیون لابی اداری

 

طراحی داخلی لابی اداری به جهات گوناگونی از قبیل کسب اطلاعات و استراحت و انتظار می باشد بدین خاطر طراحی داخلی لابی اداری توسط متخصصان حرفه ای انجام می شود.

عوامل تاثیر گذار طراحی داخلی لابی اداری

وجود لابی در ساختمان های اداری مفهوم بسیار گسترده ای دارد بدین دلیل طراحی داخلی لابی اداری باید توسط متخصصان طراحی داخلی انجام شود. اغلب لابی جهت ارتباط افراد با منشی و کسب اطلاعات اولیه و ارائه راهنمایی های ابتدایی به افراد، استراحت و مشورت افراد با یکدیگر طراحی می شود که می تواند تاثیر بسزایی بر رفتار و واکنش افراد داشته باشد. به صورت کلی طراحی داخلی لابی اداری کلاسیک و مدرن بیشتر از سمت افراد انتخاب و پسندیده می شود.

 

طراحی داخلی لابی

در طراحی داخلی لابی اداری همواره فضایی به قرارگیری میز منشی و مبلمان انتظار اختصاص داده می شود که میزان فضا به مساحت کلی اداره و تعداد مراجعه کنندگان در ارتباط می باشد در واقع در صورتی که اداره تعداد مراجعین بالایی داشته باشد باید در لابی فضایی مناسب برای تمامی آنها فراهم و طراحی شود که اغلب طراحان با توجه به نوع فعالیت و افرادی که به اداره مراجعه می کنند اقدام به طراحی فضای لابی می نمایند.

حرفه ی طراحی داخلی لابی اداری:

اغلب افراد، طراحی داخلی را به صورت حرفه ای تخصصی نمی پندارند در حالی که، محیطی که افراد جهت کار و تبادل نظر در آن قرار می گیرند بیشترین تاثیر بر تصمیم های نهایی خواهد داشت بدین دلیل امروزه افراد طراحی داخلی مکان های گوناگون مانند لابی اداره ها را به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام می دهند. فردی که وظیفه طراحی و دکوراسیون لابی اداری را بر عهده دارد باید همواره به ارتباط بین رنگ ها در جایگاه های متفاوت و اثر بخشی آن بر افراد واقف باشند. در ادامه به ابزار هایی که به طراحی داخلی لابی اداری کمک شایانی می نماید آشنا می شویم.

– نورپردازی:

اغلب نور پردازی به دو صورت انجام می شود. ۱- نورپردازی محیط ۲- نورپردازی وسایل و تجهیزات

در نورپردازی محیط فضای موجود بسیار تاثیر گذار می باشد در حقیقت در طراحی داخلی لابی اداری مدرن استفاده از لوستر و آویز های بلند بسیار زیبا و محیط را شیک می نماید که البته باید چنین لابی هایی دارای سقف های بلند باشد. نورپردازی وسایل برای جلوه بیشتر محیط و البته ایجاد حس آرامش در افراد می باشد و همچنین در فضاهایی از محیط با استفاده نور پردازی می توان در مصرف کلی برق صرفه جویی کرد. اغلب در تابلو ها و برخی از وسایل تزئینی در محیط از نورپردازی استفاده می شود. وسایل با نورپردازی جلوه خاصی به محیط می بخشند.

 

نوع مبلمان:

در انتخاب مبلمان، افراد انتخاب بسیار وسیعی دارند امروزه ترکیبی از فلز، چوب، پارچه در مبلمان لابی ها کاربرد دارد تنها باید افراد توجه داشته باشند چه افرادی بسیار به اداره مراجعه می کنند و سپس اقدام به تهیه مبلمان راحتی و یا مدرن نمایید. آنچه در انتخاب مبلمان بسیار اهمیت دارد جنس و رنگ پارچه می باشد چرا که در اداره ها بهترین جنس، پارچه های تیره هستند چرا که به سرعت کثیف نمی شوند و به سهولت قابل شستو می باشند. 

 

– کف پوش و دیوار پوش:

کفپوش و دیوارپوش ها در ابتدای ورود افراد به لابی بیشترین تاثیر بر آنها را خواهد داشت و اغلب برای دیوار ها طرح های ساده که با کف و سایر وسایل در ارتباط می باشد انتخاب و استفاده می شود. یکی از ایده های جالب در طراحی لابی ایجاد ارتباط بین طراحی دیوار و کف با فعالیت و حرفه اداره می باشد. در گذشته برای کف و دیوار ها از انواع متریال های سنگی استفاده می شد که دارای فواید و معایبی متعددی می باشند و بارزترین فایده آن زیبایی و طبع خنک سنگ می باشد و عیب آن جذب انواع آلودگی ها می باشد در حقیقت بر روی سنگ جای کفش و گرد و غبار باقی می ماند. امروزه در طراحی داخلی لابی اداری از متریال پارکت برای دیوار و کف پوش ها استفاده می شود چرا که در مقایسه با سنگ کمتر کثیفی را نمایش می دهد و در نورپردازی به صورت ویژه جذب و منعکس کننده نور می باشد و کمترین میزان کثیفی را نمایش می دهد و به سهولت با یک عدد دستمال خیس تمیز می شود.

قیمت طراحی و دکوراسیون لابی اداری:

در ابتدای طراحی داخلی لابی اداری افراد در خصوص قیمت با طراح داخلی صحبت می کنند چرا که انتخاب نوع کف پوش و دیوار پوش ها، مبلمان، و استفاده از انواع نور پردازی شی و سقف، در قیمت و هزینه درخواستی بسیار تاثیر گذار می باشد در حقیقت با افزایش هزینه می تواند طراحی حرفه ای و زیباتری انجام داد.

در پایان لازم به ذکر می باشد آنچه بیشتر از زیبایی در طراحی داخلی لابی اداری اهمیت دارد میزان استحکام بنا می باشد در واقع برخی از مراحل طراحی داخلی سبب افزایش و یا کاهش مقاومت بنا می شود علاوه بر آن باید در چیدمان همواره نکات ایمنی و ارتباط بین وسایل و طرح های به کار رفته را در نظر داشت تا طراحی بی نقص و جذب کننده باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *