زمان صحیح استفاده از ادکلن بلک افغان

ادکلن بلک افغان

در این مقاله بررسی جامعی را در مورد ادکلن بلک افغان ساخت شرکت ناسوماتو که یکی از ادکلن های مشهور در جهان است انجام می دهیم، همچنین نکات بسیار مهمی در مورد نحوه تشخیص ادکلن بلک افغان تقلبی از اصل در هنگام خرید هم بیان می کنیم.

تصویر ۱

معرفی شرکت ناسوماتو

شرکت ناسوماتو به طور رسمی در سال ۲۰۰۸ در کشور هلند شهر آمستردام آغاز به کار کرد و تاکنون بیش از ۱۰ عطر و ادکلن خاص تولید کرده که توانسته فروش خوبی در سطح جهان داشته باشد. آلساندرو گوالتیری بنیانگذار شرکت ناسوماتو است. وی یک عطر ساز ماهر ایتالیایی است که قبل از تاسیس شرکت ناسوماتو با شرکت های معروف زیادی کار کرده و برایشان عطر تولید کرده است. از جمله مهمترین این شرکت ها می توان به برندهای Fendi , Cersace , Valentino, Diesel نام برد. گوالتیری علاوه بر مهارت در تولید عطر ایده های منحصر به فردی هم در سر داشت اما شرکت هایی که او برایشان کار می کرد علاقه ای به ریسک کردن برای طراحی عطرهای خاص اون نداشتن و بیشتر اهداف خود را پیگیری می کردند همین امر باعث شد تا گوالتیری به فکر تاسیس برند خاص خود بیفتد. ایده های خاص و فرآیند های خاصی که او برای تولید عطر خود به کار می برد موجب شده تا محصولات تولید شده توسط وی با سایر محصولات کاملا متفاوت بوده و حس خاص بودن و تفاوت را بیش از پیش در محصولات وی شاهد باشیم همین تفاوت ها است که باعث شده گوالتیری نام ناسوماتو که در زبان ایتالیایی به معنای بینی دیوانه است را روی شرکت خود بگذارد.

تصویر ۲

محصولات شرکت ناسوماتو

محصولات ارائه شده توسط برند ناسوماتو عبارت اند از:

  • Absinth
  • Baraonda
  • Black Afgano
  • Blamage
  • China White
  • Dureo
  • Hindu Grass
  • Narcotic V
  • Nudiflorum
  • Pardom
  • Silver Musk

تصویر ۳

تفاوت عطر و ادکلن

قبل از پرداختن به بلک افغان لازم است تا اطلاعاتی در مورد تفاوت بین عطر و ادکلن ارائه شود. عطر و ادکلن کاملا شبیه هم هستند و فقط تفاوت آن ها در میزان غلظت عصاره روغنی موجود در آن ها می باشد. این غلظت باعث می شود تا زمان ماندگاری عطر تغییر کند، اگر غلظت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد محصول را عطر و اگر بین ۲ تا ۴ درصد باشد آن را ادکلن می گویند. به دلیل غلظت بالای عطر قیمت آن نیز بیشتر از ادکلن می باشد.

البته باید توجه داشته باشید که علاوه بر عصاره اصلی که در ساخت عطر و ادکلن به کار رفته مواد دیگری مانند اسانس و الکل در آن به کار می رود. الکل موجود در عطر به دلیل سرعت تبخیر بالا باعث می شود تا عطر در محیط پخش شود. اگر الکل در عطر به کار نرود احتمالا شما تنها کسی خواهید بود که رایحه عطر خود را حس می کنید.

تصویر ۴

طراحی و عرضه ادکلن ناسوماتو بلک افغان

Black Afgano که با نام بلک افغان نیز مشهور است توسط موسس شرکت ناسوماتو طراحی و تولید شد و در سال ۲۰۰۹ به بازارهای جهانی عرضه شد. بلک افغان به دلیل خاص بودن به سرعت مشهور شد و فروش ادکلن بلک افغان به سرعت رشد پیدا کرد.

بلک افغان رایحه ای بسیار ماندگار و عجیب دارد و گزینه مناسبی برای افراد مشکل پسند است. رایحه بلک افغان یک حس آرامش خاصی را به دنبال دارد، رنگ خاص عطر، نت هایی که در عطر به کار رفته، ماندگاری بسیار بالا و احساس متفاوتی که با استشمام عطر به وجود می آید این عطر را به یکی از شاهکارهای ناسوماتو تبدیل کرده است.

تصویر ۵

فرمولاسیون عطر بلک افغان

فرمولاسیون و ترکیبات اصلی ادکلن بلک افغان کاملا محرمانه است و شرکت ناسوماتو هم هیچگونه اطلاعاتی راجع به ترکیبات به کار رفته در این عطر تاکنون عرضه نکرده است. برخی از وب سایت ها ترکیباتی مثل حشیش، تنباکو، عود، شاهدانه و قهوه را از عناصر اصلی این عطر می دانند. ترکیبات دیگری هم مانند وانیل، رزین، برخی میوه های خشک شده، نعنا و تنباکو جزء عناصری هستند که عطرشناسان و عطر دوستان به عنوان ترکیبات اصلی ادکلن بلک افغان حدس زده اند، با همه این حدس و گمان ها حتی اگر ترکیبات اصلی این عطر نیز شناخته شوند هیچ اطلاعاتی در مورد درصد استفاده از هر کدام و فرآیندهایی که در طی ساخت این عطر به کار رفته در دسترس نیست و اینجا است که ادکلن بلک افغان به یک محصول با روش ساخت سری تبدیل می شود.

تصویر ۶

رایحه های ادکلن بلک افغان

رایحه بلک افغان بسیار ماندگار است و در طول زمان کاملا تغییر می کند. نت های بلک افغان به صورت زیر هستند:

  • نت آغازی: رایحه ای شبیه ترکیب گیاه شاهدانه ،حشیش، تکه های چوب
  • نت میانی: قهوه، توتون، چوب، صمغ، تنباکو
  • نت پایانی: بخور ، عود

بلک افغان ادکلن بسیار اعتیاد آور است و با اینکه دارای طبعی گرم و تلخ است اما  اگر صحیح استفاده شود هیچ گاه باعث احساس ناراحتی نخواهد شد.

تصویر ۷

بسته بندی ادکلن بلک افغان

بلک افغان بسته بندی جالبی دارد. درب آن از چوب درخت بلوط ساخته شده، دارای رنگ مشکلی است و از نظر اندازه به بزرگی محفظه نگهدارنده عطر است. محفظه نگهدارنده هم از جنس شیشه ساخته شده و محتوای داخل آن را می توان دید.  این نوع از بسته بندی در سایر محصولات ناسوماتو دیده می شود و در واقع نماد محصولات ناسوماتو است. بسته بندی محصولات ناسوماتو تماما در کشور ایتالیا انجام می شود.

تصویر ۸

قیمت ادکلن بلک افغان

بلک افغان به صورت رسمی در دو سایز ۳۰ و ۴ میلی لیتر به بازار عرضه شده است. قیمت سایز ۳۰ میلی لیتر آن ۱۲۴ یورو و قیمت سایز ۴ میلی لیتر آن ۴۲ یورو می باشد.

البته ممکن است شما این عطر را با قیمت ها و بسته بندی های دیگر نیز در بازار مشاهده کنید که بدون شک آن ها محصولات اصلی بلک افغان نیستند البته یک استثنا وجود دارد و آن ها محصولاتی هستند که از تستر بلک افغان حاصل می شوند و به فروش می رسند در ادامه به بررسی تستر بلک افغان می پردازیم.

تصویر ۹

تستر ادکلن بلک افغان 

رسم بر این است که شرکت های تولید کننده عطر به ازای هر چند بسته عطر یک تستر در داخل بسته بندی عطر خود قرار می دهند تا فروشندگان عطر بتوانند از آن برای بازاریابی استفاده کنند و نیاز نباشد تا سایر محصولات از بسته بندی خارج شوند و مشتری رایحه آن ها را تست کند. این تستر ها فروخته نمی شوند و تنها برای تست از آن ها استفاده می شود به همین دلیل قیمت آن ها هم پایین تر است. تستر هیچ تفاوتی با عطر اصلی ندارد جزء اینکه بسته بندی آن مانند محصولات اصلی نیست البته برخی از شرکت ها نت اولیه تستر را قوی می کنند تا مشتری در همان استشمام اول تحت تاثیر عطر قرار گیرد و آن را خریداری کند. برند بلک افغان مانند سایر برندهای مشهور عطر سازی اقدام به ارائه تستر کرده است و آن را در اختیار فروشندگان قرار می دهد.

تصویر ۱۰

قیمت تستر بلک افغان

در کشورهایی که قوانین مالیاتی متفاوتی با اروپا دارند یا در حوزه بازارهای رسمی بلک افغان قرار ندارند، تستر ادکلن بلک افغان به دلایل مختلف فروخته می شود و همانطور که گفته شد قیمت پایین تری خواهند داشت البته بسته بندی آن ها مانند بسته بندی عطر اصلی نیست و حجم آن ها نیز متفاوت است. برای مثال برخی نمونه ها در حجم ۱۰۰ میلی لیتر عرضه می شوند که قیمتشان تا ۴۰ درصد پایین تر از قیمت عطر اصلی است با وجود اینکه حجم آن ها نسبت به محصول اصلی بیشتر است.

تصویر ۱۱

تشخیص ادکلن بلک افغان اصل و تقلبی

واقعا هیچ فرمول ثابتی برای معین کردن اینکه عطری واقعی است یا تقلبی وجود ندارد و گاهی اوقات عطرهای تقلبی آنقدر به عطرهای اصلی شباهت دارند که همه فکر می کنند این جنس اصلی است. علاوه بر این باورهای نادرستی هم در مورد اصل یا تقلبی بودن عطرها وجود دارد که کار را برای تشخیص سخت می کند برای مثال خیلی از افراد عقیده دارند عطری اصل است که اثرش چند روز بر روی بدن بماند یا عطری اصل است که  بر چسب استاندارد داشته باشد ،  تقریبا می توان گفت برای تمامی عطرهای مشهور جهان نمونه تقلبی ساخته شده است و بلک افغان نیز از این قضیه مستثنی نیست. با توجه به شهرت بلک افغان و اقبال عمومی نسبت به آن نمونه های تقلبی ادکلن بلک افغان به وفور در بازار های مختلف یافت می شود و تشخیص اصل بودن برخی نمونه ها واقعا سخت است. اما با رعایت چند نکته  با احتمال بالا می توانیم ادکلن اصل را از تقلبی تشخیص دهیم این نکات عبارت اند از :

  • رنگ بلک افغان در حالت عادی سیاه و یا قهوه ای تیره است و رایحه آن چند لایه است که به نت مشهور هستند. نت آغازی، نت میانی و نت پایانی هر کدام رایحه مخصوص خود را دارند شما با توجه به اطلاعاتی که در این متن گرفته اید می توانید هر کدام از نت ها را شناسایی کنید. در صورتی که چنین نت هایی در محصول خریداری شده  وجود نداشت جنسی که خریداری کرده اید اصل نیست.
  • بلک افغان اصل دارای یک درب چوبی از درخت بلوط است که دارای رنگ سیاه می باشد، در برخی نسخه های تقلبی به جای چوب از یک پلاستیک که به شکل درب چوبی نسخه اصلی ساخته شده استفاده می کنند. شما می توانید با کمی حرارت دادن تفاوت بین درب چوبی و پلاستیکی را مشاهده کنید. درب پلاستیکی بعد از حرارت ذوب می شود اما درب چوبی تغییری نمی کند.
  • محفظه نگهدارنده ادکلن بلک افغان از شیشه شفاف و با کیفیت ساخته شده است و نقصی در طراحی لبه های آن وجود ندارد در حالی که در اجناس تقلبی به دلیل کاهش هزینه محفظه نگهدارنده کدر است و طراحی و ساخت آن نیز با کیفیت نیست، برای مثال در اجناس تقلبی لبه های داخلی محفظه نگه دارند بسیار تیز هستند در حالی که در نسخه اصلی لبه ها انحنا دارند.
  • هر دو نسخه ۳۰ و ۴ میلی لیتری بلک افغان دارای بسته بندی کاملا مشابه هستند فقط محفظه نگهدارنده ۴ میلی لیتری کوچکتر است.
  • حتما به فونت Black Afgano که در روی شیشه عطری که می خواهید بخرید دقت کنید و آن را با فونتی که در تصاویر نسخه های اصلی است مقایسه کنید. دیده شده که در برخی از نسخه های تقلبی حتی غلط املایی نیز وجود داشته است.
  • ادکلن افغان بلک تنها در یک نسخه تولید شده و نسخه مردانه و زنانه ندارد پس محصولاتی که با نام ادکلن بلک افغان مردانه یا ادکلن بلک افغان زنانه و یا ادکلن مردانه بلک افغان تبلیغ می شوند اصل نیستند.
  • پمپی که برای افشاندن عطر در بلک افغان استفاده می شود کاملا فلزی است اما در برخی اجناس تقلبی این پمپ از جنس پلاستیک سفید است، مواردی هم وجود دارد که پمپ را از جنس پلاستیک ساخته اند و روی آن یک روکش رنگ فلزی زده اند که به راحتی به وسیله تراشیدن با یک فلز این روکش رنگ از بین می رود.

تصویر ۱۲

زمان صحیح استفاده از ادکلن بلک افغان

آب و هوای سرد باعث می شود تا شدت پخش ادکلن بلک افغان کاهش پیدا کند به خاطر همین در زمستان ها با دوز معمولی از ادکلن بلک افغان استفاده کنید اما در تابستان ها با دوز پایین تر از ادکلن بلک افغان استفاده کنید ، زیرا در محیط های گرم رایحه عطر به شدت پخش می شود و ممکن است اطرافیان شما از بوی نسبتا تند ادکلن بلک افغان ناراضی شوند، همچنین باید توجه داشته باشید که ادکلن بلک افغان را نباید به عنوان عطر روزانه استفاده کنید این یک عطر خاص است برای زمان های خاص و بهتر است در دیدار های رسمی، مهمانی های مهم و یا مناسبت های مهم از آن استفاده شود.

تصویر ۱۳

نحوه استفاده صحیح از ادکلن بلک افغان

قبل از استفاده از ادکلن بلک افغان بهتر است یک دوش آب گرم بگیرید و پوست خود را به خوبی تمیز کنید، البته توجه کنید که از صابون و شامپو هایی که بویی سنگین و ماندگار دارند استفاده نکنید تا با رایحه ادلکن بلک افغان تداخل نکنند. شستشوی پوست باعث می شود تا منافذ پوست شما باز شوند و عطر به راحتی در داخل آن ها نفوذ کند. بعد از پوشیدن لباس، عطر بلک را با فاصله ده سانتی متری روبروی سینه خود بگیرد و یک اسپری انجام دهید، همچنین مقداری از عطر را  در نقاطی از بدنتان که دارای نبض هستند مثل مچ دست یا کنار گردن استعمال کنید. شاید تعجب کنید اما همین نبض بدنتان باعث حرکت پوست و در نتیجه پخش شدن عطر در هوای اطراف خواهد شد.

تصویر ۱۴

نکات مهم در هنگام استفاده از عطر بلک افغان

  • قبل از مصرف عطر روی پوست خود ابتدا مطمئن شوید که پوست شما به آن حساسیت ندارد برای این کار مقدار کمی از عطر را روی پوست ساعد دست خود امتحان کنید و اگر بعد از چند ساعت نشانه ای مبنی بر حساسیت به وجود نیامد می توانید از عطر در سایر نقاط بدن خود نیز استفاده کنید. پوست برخی از افراد نسبت به مواد شیمیایی خاص مخصوصا ترکیبات شاهدانه و حشیش واکنش نشان می دهد.
  • از استعمال عطر در قسمت هایی از بدن مانند زیر بغل که زیاد عرق می کنند اجتناب کنید. ترکیب عرق بدن شما با عطر باعث می شود تا رایحه عطر تغییر کند، برخی افراد در ناحیه صورت و اطراف سر زیاد تعریق می کنند این افراد هم نباید عطر را در آن نواحی استعمال کنند.
  • عطر را روی لباس سفید استفاده نکنید زیرا لکه ایجاد می کند، تا حد ممکن از عطر به صورت اسپری بر روی لباس ها استفاده کنید.
  • ادکلن بلک افغان ماندگاری بسیار بالایی دارد به طوری که بعد از استفاده حتی اگر دوش هم بگیرید ممکن است تا چند روز عطر روی بدن و لباس شما بماند؛ پس نیاز نیست تا در هنگام استفاده نگران ماندگاری باشید و از عطر زیاد استفاده کنید دو بار اسپری کردن کافی است.

تصویر ۱۵

نکات مهم در هنگام خرید ادکلن بلک افغان

  • در هنگام خرید ادکلن بلک افغان توجه داشته باشید اگر می خواهید ادکلن را تست کنید بعد از استعمال ادکلن بلک افغان روی پوست خود باید چند دقیقه صبر کنید تا عطر با جنس پوست شما ترکیب شده و رایحه نهایی منتشر شود، به دلیل تفاوت پوست افراد مختلف در میزان اسیدی و بازی بودن و همچنین جنس متفاوت پوست های مختلف عطر ها روی پوست های مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهند و رایحه ای که از ترکیب عطر با پوست های مختلف ایجاد می شود با یکدیگر متفاوت است. حتی گیرنده های عصبی که در بینی قرار دارند نیز در بین افراد مختلف متفاوت است، به همین خاطر است که افراد مختلف نسبت به یک عطر احساس متفاوتی دارند برخی از آن استقبال می کنند و برخی تمایلی به استفاده ندارند.
  • حتما بلک افغان را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید با این کار ریسک خرید جنس تقلبی به حداقل ممکن خواهد رسید. فروشگاه های معتبر که در مکان های ثابتی قرار دارند این مزیت را دارند که شما می توانید در صورت تقلبی بودن عطر با توجه به فاکتور خریدی که از آن ها دارید جنس را مرجوع کنید. علاوه بر این در فروشگاه های معتبر می توانید محصول مورد نظر خود را از نزدیک ببینید و تست کنید و توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از دستفروش ها و فروشگاه های غیر معتبر، ادکلن بلک افغان را خریداری نکنید.
  • گول قیمت های خیلی ارزان و حتی قیمت های خیلی گران را نخورد، ادکلن بلک افغان قیمت نزدیک به همان عدد ۱۲۴ یورو دارد که در سایت ناسوماتو برای بلک افغان در نظر گرفته شده است . این قیمت با احتساب هزینه هایی مانند گمرک و حمل و نقل مقداری تفاوت پیدا می کند.
  • قبل از خرید ادکلن بلک افغان حتما بسته بندی آن را چک کنید. شرکت های باسابقه ای چون ناسوماتو هیچگاه در بسته بندی های عطر خود نقص و خطایی به جا نمی گذارند، وجود خرابی در بسته بندی و نقص در طراحی می تواند نشان دهنده تقلبی بودن محصول باشد.

تصویر ۱۶

خرید اینترنتی ادکلن بلک افغان

علاوه بر فروشگاهای معتبر  که خرید را به صورت حضوری می توانید انجام دهید، ادکلن بلک افغان را می توان از سایت های اینترنتی هم خریداری کرد. مزیت سایت های اینترنتی این است به دلیل نداشت هزینه های معمول فروشندگان عادی مانند هزینه اجاره و … قیمت محصولات در آن ها پایین تر می باشد. همچنین خرید اینترنتی یا خرید پستی ادکلن بلک افغان می تواند در صرفه جویی زمان برای شما بسیار موثر باشد و لازم نیست برای پیدا کردن این ادکلن ساعت ها وقت صرف جستجو و تست کنید با این حال لازم است در مورد این سایت ها به یک سری نکات دقت کنید:

  • محصول بلک افغان را تنها از وب سایت هایی بخرید که نشان اعتماد الکترونیکی و  دفتر و نمایندگی مشخصی داشته باشند.
  • حتما به این نکته توجه کنید محصولی را که خریداری می کنید باید گارانتی تعویض داشته باشد و این نکته  هم در سایت به صورت شفاف باید نوشته شده باشد، برخی از اوقات علیرغم اینکه سایت معتبر است اما برای برخی محصولاتش گارانتی در نظر نمی گیرد.
  • اطلاعات مربوط به خرید انجام شده از سایت مربوطه را تا رسیدن و تایید محصول در نزد خود نگهداری کنید.
  • سایت هایی که از آن ها ادکلن بلک افغان را خریداری می کنید باید  قوانین فروش و برگشت محصولاتشان کاملا مشخص باشد تا اگر محصول به هر دلیلی دچار عیب و نقص بود و یا تقلبی بود بتوانید آن ها را برگشت بزنید.

تصویر ۱۷

نکات مهم در نگهداری از ادکلن بلک افغان

بعد از اینکه ادکلن بلک افغان را خریداری کردید باید به خوبی از آن نگهداری کنید در غیر این صورت ممکن است دوام و ماندگاری و حتی رایحه عطر نیز از بین برود. نکات مهمی که برای نگهداری از ادکلن بلک افغان ضروری است بدانید به شرح زیر است:

  • ادکلن بلک افغان را در شرایط دمای پایین یا متعادل و در یک محیط تاریک و به دور از نور خورشید نگهداری کنید. نور خورشید و دمای بالا روی ترکیبات داخلی ادکلن بلک افغان تاثیر گذاشته و خواص آن را تغییر خواهد داد.
  • عطر را روی جواهرات و لوازم تزئینی استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *