هزینه های طراحی داخلی لابی

امروزه تنوع در طراحی داخلی لابی بسیار زیاد است. انتخاب فضا و در مقابل طراحی داخلی لابی براساس معماری از نکات کلیدی در حفظ و یکپارچگی فضامی باشد.
اصول طراحی داخلی لابی بر اساس معماری فضا
امروزه دکوراسیون داخلی به سمت و سویی حرکت کرده که روز به روز طراحی هایی جدید را می بینیم. مدرنیته بودن در دکوراسیون داخلی می تواند براساس چیدمان وسایل، طرح و رنگ و یا کل فضا باشد. طراحی مدرن لابی نیز از جمله طراحی های داخلی است که بایستی نکات ویژه ایی را در آن رعایت کرد تا هماهنگی در بین دکوراسیون و فضای داخلی شکل گیرد. حال این طراحی می تواند برای لابی هتل، لابی بیمارستان، لابی اداره و یا لابی آپارتمان باشد. نکته اینجاست که بایستی متناسب با فضای کلی و فعالیتی که در آن فضا صورت می گیرد طراحی لابی را پیاده سازی کرد. در ادامه متناسب ترین طراحی داخلی لابی را برای فضا های مختلف شرح می دهیم.
طراحی داخلی لابی را از کجا شروع کنیم؟:
گام اول در طراحی داخلی مدرن رنگ است. یعنی فضایی را که مد نظر دارید به صورت منسجم و یک دست در نظر بگیرید. حال در ذهنتان تصور کنید که چه ترکیب رنگی هایی متناسب با فضا است. در این جا بهتر است که از ترکیب چند رنگ استفاده کنید. البته ترکیبی ملایم و زیبا را انتخاب کنید تا حد تعادل رعایت شود. نه آنقدر از رنگ های روشن استفاده کنید که فضا را خسته کننده کند و نه آنقدر از رنگ های تیره استفاده کنید که فضایی بی روح را به مخاطب القا کند. زمانی که رنگ فضا را انتخاب کردید به راحتی می توانید براساس ترکیب رنگی چیدمان وسایل و رنگ آن ها را نیز انتخاب کنید. معمولا مبلمان و یا میز و صندلی معمول ترین وسایلی هستند که در لابی بیشتر به چشم می آیند. رعایت نکات ریز و سلیقه به خرج دادن در آغاز کار می تواند نتیجه ای مطلوب و طراحی زیبایی را از طراحی داخلی لابی به شما بدهد.

طراحی داخلی لابیتوجه به معماری فضا در طراحی داخلی لابی:
فرض کنید می خواهید طراحی لابی هتل را انجام دهید. زمانی که هتل های بزرگ و مدرن و شیک را برای طراحی لابی تصور کنید پس به طور معمول نمی توانید از طراحی لابی کلاسیک استفاده کنید. مدرنیته بودن و استفاده از وسایل لوکس در طراحی لابی برای اینگونه هتل ها باید رعایت شود. یا طراحی لابی بیمارستان که بایستی کاملاً متناسب با معماری داخلی انجام شود. مثلاً اگر سقف بیمارستان بلند است و دارای ارتفاع زیادی است باید از وسایلی که این بلندی را بپوشاند استفاده کنید. اما در واقع جزء به جزء طراحی بسته به فضای کلی است. متناسب بودن اجزاء و دکوراسیون داخلی لابی با معماری کلی مکانی که در نظر دارید از اصولی ترین نکات طراحی داخلی لابی می باشد.

طراحی داخلی لابی

طراحی داخلی لابی و تأثیر آن در جذب مخاطب:

زمانی که مراجعه کننده به هتل و یا شرکتی مراجعه می کند و می خواهد آنجا را برای اقامت یا انجام کاری انتخاب کند، لابی در واقع اولین فضایی است که مراجعه کننده با آن روبرو می شود. طراحی داخلی لابی می تواند در انتخاب او تأثیر گذار باشد و حس خوبی را به مخاطب القاء کند. اما اگر طراحی داخلی لابی هتل و یا شرکت دارای دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب باشد. در شرکتی که رفت و آمد ها و جلسات زیاد باشند معمولاً از لابی به عنوان مکانی برای پذیرایی استفاده می شود. فراهم کردن محیطی که آرامش اعضا و شرکت کنندگان در جلسه را تبیین کند در واقع به منزلهٔ رضایت از استقبال میزبان است. شاید در گام اول برآورد هزینه ها برای طراحی مدرن لابی به شکلی جذاب و زیبا به نظرتان زیاد باشد، اما ارزش این را دارد که با استفاده از این تکنیک و طراحی مدرن لابی مخاطبان و مشتریان تان را جذب کنید.  

طراحی داخلی لابی

 

طراحی داخلی لابی در آپارتمان های مسکونی:
تبدیل کردن فضای بی روح و تاریک آپارتمان های کوچک به فضای دلچسپ و ایده آل هدف افراد با ذوق و با سلیقه است. یکی از بخش های آپارتمان و خانه های مسکونی که می تواند شما را به این هدف نزدیک کند طراحی لابی آپارتمان است. طراحی لابی مجتمع مسکونی اگر به شکل زیبایی انجام شود می تواند برای ساکنین آپارتمان جذاب تر باشد. تا اینکه دکوراسیون لابی ساختمان شکلی بی روح داشته باشد و فضایی خسته کننده را برای اهالی ساختمان ایجاد کند. حتی اگر دکوراسیون لابی ساختمان در ابتدا طراحی شده باشد شما می توانید با استفاده از ترفند هایی در زیباتر شدن آن نقش داشته باشید. فقط کافیست از افرادی که در طراحی داخلی لابی مسکونی تخصص دارند کمک بگیرید. می توانید طراحی لابی مسکونی و دکوراسیون لابی اپارتمان را به گونه ای انجام دهید که از آنجا به عنوان مکانی زیبا برای پذیرایی از مهمانان تان استفاده کنید.

طراحی داخلی لابی

طراحی داخلی لابی را می توان یکی از اصول مهم در بناهای مختلف دانست. لذا ما در این متن طراحی داخلی لابی را از جهات مختلفی بررسی می نماییم.
طراحی داخلی لابی محیط های مختلف
می توان گفت استفاده از طراحی داخلی در هر محیط می تواند، مورد استفاده قرار گیرد. لذا یکی از مهمترین طراحی هایی که در محیط های داخلی باید صورت گیرد، طراحی داخلی لابی می باشد. لذا طراحی لابی مسکونی و هتل از آن جهت مهم می باشند، که به عنوان ورودی یک ساختمان و یا یک هتل محسوب می شوند و همین موضوع باعث می شود چشم افراد در لحظه ورود به سمت این محیط جذب شود. در دکوراسیون داخلی لابی نکات ویژه ای را باید رعایت نمود تا بتوان بهترین طراحی را صورت داد و هزینه ای که برای آن قرار است صرف شود به باد نرفته باشد. طراحی لابی در قسمت های مختلفی مانند هتل ها، مجتمع های مسکونی و یا بیمارستان ها صورت می گیرد. اما هر کدام باید خصوصیات خود را داشته باشند. لذا ما در این متن نکات ویژه ای که در مورد طراحی داخلی لابی وجود دارد را برای افراد بازگو خواهیم کرد.
طراحی لابی هتل
یکی از چیزهایی که در یک هتل به چشم می آید و افراد در ابتدا به سمت آن می روند، لابی هتل می باشد. لذا این لابی باید به گونه ای باشد تا در ابتدا چشم افراد را به سمت خود جذب نماید. دکوراسیون لابی را می توان با استفاده از ایده های نوین و روش های مختلف به بهترین نحو ممکن زینت داد. افراد باید سعی نمایند برای طراحی داخلی لابی هتل خود، از افراد خلاق و رزومه دار در این امر استفاده نمایند، تا بتوانند محیط خود را به بهترین نحو ممکن در چشم مسافر به نظر برسانند. به طور مثال می توان با استفاده از طراحی لابی کلاسیک، نمایی ویژه و با شکوه به آن بخشید. در لابی هتل می توان از مبلمان های زیبا، دیوارهای منقش و طرح دار، تهویه هوا و سینمای خانواده استفاده کرد.

طراحی داخلی لابی مسکونی

طراحی داخلی لابی مسکونی
یکی دیگر از نمونه های طراحی داخلی لابی، طراحی لابی آپارتمان می باشد. در طراحی لابی مسکونی باید از خلاقیت های متفاوتی استفاده کرد. لذا طراحی لابی مجتمع مسکونی با طراحی داخلی لابی هتل بسیار متفاوت می باشد. نکته قابل ذکر آن است که دکوراسیون لابی اپارتمان می تواند ساده تر باشد لذا افراد از آن کمتر استفاده می نمایند و زمان کمتری در آن سپری می نمایند. اما در دکوراسیون لابی ساختمان نیز می توان با استفاده از ایده های خلاقانه و نوگرایانه محیط ورودی ساختمان را به طوری زیبا کرد، که ساختمان شیک و با شکوه به نظر برسد. در طراحی داخلی لابی مجتمع مسکونی نیز می توان از وسایلی که در لابی هتل استفاده می شود، مانند مبلمان، مجسمه، نورهای تزئینی و گلدان استفاده کرد. اما این وسایل و تزئینات می تواند کمی کمتر باشند.

طراحی داخلی لابی

هزینه های طراحی داخلی لابی

هزینه طراحی داخلی لابی یک هتل با توجه به نوع وسایل و کارایی که افراد از آن در نظر خود دارند، می تواند متفاوت باشد. نوع مبلمانی که برای لابی ها استفاده می شود، نوع تزئینات و کارهایی که بر روی دیوارها صورت می گیرد و کلیه خدمات رفاهی که در آن موجود می باشد، می تواند بر روی هزینه طراحی این لابی تاثیرگذار باشد. لازم به ذکر است که هزینه طراحی لابی یک هتل با هزینه طراحی لابی بیمارستان و یا محیط مجتمع های مسکونی متفاوت می باشد. چنانچه افراد قصد دارند تا از یک لابی سطح بالا و زیبا بهره ببرند، باید هزینه معقولی را برای آن در نظر بگیرند، تا بتوانند بهترین محیط را به وجود آورند. گفتنی است نوع فردی که طراحی لابی را برای افراد صورت می دهند، نه تنها در هزینه بلکه در کیفیت هم تاثیرگذار می باشد.

طراحی داخلی لابی

نکات مهم در طراحی لابی

برای طراحی داخلی لابی نکات مختلفی وجود دارد. اولین نکته آن است که می توانید برای طراحی لابی یک هتل و یا یک مجتمع مسکونی از ایده های مختلف اروپایی که از ژورنال های مختلف به دست می آید، استفاده کنید. لذا بهتر است یک فرد هم طراحی و هم اجرای لابی هتل را به عهده بگیرد، تا بتواند بهترین کارایی را داشته باشد. فردی که قرار است برای کار خود استفاده نمایید، بهتر است که از افراد باتجربه در این امر و رزومه دار باشد. سعی نمایید در طراحی داخلی یک لابی به ریزه کاری ها توجه داشته باشید؛ لذا ریزه کاری ها باعث می شوند تا لابی شما بهتر و زیباتر به چشم آید. لازم به ذکر است که طراحی لابی ها در محیط ها با یکدیگر متفاوت می باشد و افراد بهتر است برای هر کدام یک ایده و استراتژی خاص داشته باشند.

طراحی داخلی لابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *