بازسازی ساختمانهای قدیمی

اگر از ظاهر محیط زندگی تان خسته شده اید بازسازی ساختمان زندگی تان را از یکنواختی در خواهد آورد بازسازی ساختمان با اصولی همراه می باشد و هزینه بردار نیز هست

صفر تا صد مراحل بازسازی ساختمان

هر ساختمان و آپارتمانی پس از مدتی جذابیت ظاهری خود را از دست می دهد که همین موضوع بی شک شما را به فکر بازسازی ساختمان و محل زندگی تان خواهد انداخت. که  مطمئنا برایتان هزینه بردار خواهد بود.

گاهی نیز فرسودگی بیش از حد یک ساختمان، افراد را به فکر بازسازی ساختمان های قدیمی می اندازد. که اگر این کار صورت نگیرد خطرات و آسیب هایی به دنبال این فرسودگی ها ساکنان را تهدید خواهد کرد.

بازسازی ساختمان چیست؟

در سرتاسر دنیا مفهومی به نام بازسازی ساختمان رواج دارد؛ و این مفهوم در کشور ما برگرفته از آداب و رسوم، و در کشور های دیگر براساس یک سری از ملزومات می باشد. این ملزومات در کشور ما نیز بازسازی ساختمان را به امری مهم تبدیل کرده است.

رفع فرسودگی ها ی خانه ها ی قدیمی و تغییر ظاهر آپارتمان ها، افراد را مجاب به بازسازی می کند. این بازسازی ها هزینه هایی را به همراه دارد.

هزینه بازسازی خانه های قدیمی یا یک آپارتمان خیلی کمتر از خرید یک ساختمان جدید می باشد و با این عمل چند سال خیال شما از بابت فرسودگی منزلتان آسوده می شود.

امروزه با بالا رفتن میزان ساخت و ساز در داخل کشور و کوتاه بودن عمر ساختمان ها، بازسازی و تعمیرات ساختمان ها به امری مهم تبدیل شده است.

عمر ۳۰ الی ۵۰ ساله ساختمان ها در کشور ایران، به سرعت موجب تغییر حالت و ظاهر ساختمان ها می شود. حتی براساس آداب و رسوم هر ساله در خانه تکانی ها، بازسازی منزل توسط افراد صورت می گیرد. حال بازسازی خانه ها می تواند خیلی جزئی و یا خیلی جدی و ضروری باشد. که هر کدام از این ها براساس اصول خاصی صورت می گیرند.

مراحل بازسازی ساختمان

پیش از شروع هر کاری سعی کنید، با گرفتن مشورت از افراد کاردان اولین قدمتان را بردارید؛ حال این کار بازسازی ساختمان باشد یا هر کار دیگری.

برای بازسازی خانه های کلنگی و بازسازی منازل مسکونی، در اولین گام به سراغ یک شرکت بازسازی ساختمان با در دست داشتن اطلاعات کامل از ساختمان تان بروید. پیش از انجام این کار شما باید از تصمیمی که گرفته اید کاملا مطمئن باشید؛ چرا که ممکن است این کار برای شما به صرفه نباشد و  میزان فرسودگی ساختمان شما به حدی باشد که خطراتی به همراه داشته باشد. پس با این اوصاف بازسازی گزینه ی مناسبی برای شما نمی باشد.

در صورت اطمینان داشتن به تصمیمتان می توانید برای گرفتن مشاوره و پیش بردن بازسازی و نوسازی ساختمان تان اقدام کنید.

پس از مراجعه به افراد کاردان، این نیاز مشتری است که فعالیت و کار آن ها را مشخص می کند؛ چرا که مشتری براساس نیاز خود، در آشپزخانه یا اتاق های خود درخواست انجام تغییرات را می دهد.

نوع مصالح استفاده شده و انتخاب آن ها در مراحل بعدی، نکته ی بسیار مهمی است. و امروزه سقف های کاذب نمای بسیار زیبایی را به منازل شما می دهد. پس حتما در زیباسازی منازلتان از آن ها استفاده کنید.

نورپردازی، کف سازی، رنگ آمیزی دیوار ها و سقف ها، اجرای صحیح پوشش دیوار ها، قرنیز دیوار ها، دکوراسیون داخلی ساختمان و … از مواردی هستند که باید در بازسازی خانه های فرسوده و بازسازی آپارتمان قدیمی به آن ها توجه کرد.

نکات بازسازی منازل قدیمی

در بازسازی هر گونه از منازل و ساختمان ها نیاز به طی کردن مراحلی می باشد؛ که در بازسازی ساختمان قدیمی باید این مراحل را با حساسیت و دقت بیشتری طی کرد.

اینکه محیط منزلتان برایتان یکنواخت شده باشد، با فرسوده شدن منزل تان کاملاً متفاوت می باشد؛ چرا که هر کدام از این ها نوع خاصی از بازسازی را می طلبند و در واقع هزینه بازسازی منزل هایی که مورد بازسازی قرار می گیرند نیز متفاوت می باشد.

در بازسازی منزل قدیمی تان مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

لیست کردن خواسته ها از یک ساختمان بازسازی شده

تمامی خواسته هایتان را از یک منزل جدید، از جزء به کل به صورت کامل بنویسید؛ مدتی صبر کنید تا تمامی اعضای خانواده با نظراتشان این لیست را کامل کنند تا در نهایت منزل بازسازی شده تان را با رضایت کامل تحویل بگیرید.

دیدن عکس و تحقیق در زمینه بازسازی منزل

برای هر کدام از خواسته هایی که در لیست ذکر کرده اید؛ در اینترنت جستجو کنید و نمونه های مختلفی را ببیند. اینگونه نزدیک ترین موارد موجود را به خواسته هایتان پیدا خواهید کرد.

گرفتن مشاوره از دفاتر معماری

هر کاری را باید به کاردانش سپرد. برای انجام این کار به یک دفتر معماری بروید و خواسته هایتان را در اختیار آن ها قرار دهید تا با یک طرح پیشنهادی فوق العاده، استارت کار بازسازی زده شود.

تخریب مهندسی

خانه های قدیمی در بازسازی نیازمند تخریب می باشند، که این تخریب حتماً  باید توسط گروه مهندسین صورت بگیرد؛ چرا که ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.

مرحله ساخت

پس از تخریب ، افزودن برخی از دیوار ها و کفپوش ها یا رفع کهنگی ها، ساخت منزل جدید صورت می گیرد.

مرحله تکمیلی

در این مرحله تمام مواردی همچون: لوله کشی، برق کشی، رنگ کردن دیوارها، تنظیم وسایل گرمایشی و سرمایشی، نورپردازی و… صورت می گیرد.

بازسازی داخلی

بازسازی داخلی خانه های قدیمی شامل چیدمان وسایل و تمیز کردن محیط ساختمان بازسازی شده می باشد.

با طی کردن این مراحل در بازسازی خانه قدیمی، شما پس از مدت کوتاهی با خیال آسوده، صاحب خانه ای بدون فرسودگی با ظاهری زیبا خواهید بود.

هزینه بازسازی ساختمانهای قدیمی

تعمیرات و بازسازی ساختمان های قدیمی هزینه هایی را در بر خواهد داشت. حال اینکه بازسازی آپارتمان های قدیمی باشد یا منازل مسکونی.

هزینه بازسازی آپارتمان با قیمت بازسازی خانه های مسکونی تفاوت چندانی نخواهد داشت و همه ی این ها بستگی به نوع نیاز شما و میزان فرسودگی و خرابی های به بار آمده دارد.

بازسازی آپارتمانهای قدیمی

بیشتر بازسازی آپارتمان ها جهت زیبا سازی انجام می شود؛ که موجب می شود واحد های قدیمی سال های بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند.

بازسازی ساختمان ها برای کاربرد های گوناگون و ایمنی ساختمان انجام می گیرد. بازسازی ساختمان به صورت ساختاری یا اصلاح و تزئینی قابل انجام است.

آشنایی با بازسازی ساختمان ها

بازسازی ساختمان ها و منازل مجموعه اقداماتی است که پس از اتمام عمر مفید مصالح ساختمانی باید انجام گیرد. بازسازی انواع مختلفی دارد و برای کاربردهای گوناگونی توسط صاحبان ملک یا شرکت بازسازی ساختمان انجام می گیرد. در این مقاله در مورد بازسازی ساختمان مطالبی را ارائه می کنیم.

بازسازی منازل

در واقع بازسازی ساختمان ها و منازل مجموعه ای از اقدامات می باشد که برای ایجاد تغییراتی در ظاهر ساختمان یا بنا و ساختار ساختمان می شود. بازسازی و نوسازی از سال های بسیار قدیم در میان انسان ها و همچنین در ایران مرسوم بوده است.  بازسازی منازل برای محیط های مختلفی مانند:

  • بازسازی خانه های کلنگی

  • تعمیرات و بازسازی ساختمان

  • بازسازی آپارتمان های قدیمی

  • بازسازی اماکن مختلف نظیر بیمارستان ها، مدرسه ها و…

در واقع بازسازی منازل برای رفع فرسودگی ساختمان ها و یا ایجاد تغییراتی کلی در ساختمان یا یک قسمت از آن می باشد. امروزه صاحبان املاک با بازسازی ساختمان ها سعی می کنند تا علاوه بر افزایش قیمت ملک ها، کیفیت ملک های خود را نیز افزایش دهند.

در کل ما برای بازسازی منازل مسکونی و محیط های گوناگون دو نوع بازسازی ساختمانی داریم:

  • بازسازی سازه ای یا ساختاری

  • بازسازی تزئینی یا ظاهری یا اصلاح بازسازی (Cosmetic)

انواع بازسازی ساختمان

همانطور که در اواخر قسمت قبل به انواع بازسازی اشاره کردیم، داریم:

  • بازسازی ساختاری: به طور کلی در این نوع بازسازی سعی می شود با توجه به نظرات صاحب ملک، نوع ساختار محیط یا کاربری آن تغییراتی داشته باشد به طور مثال موارد زیر در بازسازی ساختاری انجام می پذیرد:

    • طراحی دوباره نقشه و زیاد کردن فضای محیط

    • ساخت یا بازسازی قسمت زیرزمین برای خانه

    • بازسازی و نوسازی برای تجهیزات و اتصالات خانه

  • اصلاح بازسازی: در واقع در این نوع بازسازی فقط اجزای محیط تغییر می کند. به طور مثال در مورد این نوع بازسازی می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

    • ایجاد یا برداشتن دیوار

    • تغییر کفپوش محیط

    • تغییر ظاهر محیط بدون تغییر ساختار با تعویض مصالح

    • کناف، رابیتس و …

    • افزودن لوستر، چراغ آویز و…

چرا ما به بازسازی و نوسازی نیاز داریم؟

در واقع بازسازی و نوسازی ساختمان دیر یا زود باید برای اکثر خانه ها بخصوص بازسازی خانه های قدیمی اتفاق بیفتد. برای پاسخ به این پرسش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با توجه به بافت های قدیمی و بکارگیری از مواد غیراستاندارد در اکثر خانه های قدیمی، برای حفظ ایمنی باید بازسازی منازل قدیمی انجام شود.

  • یکی دیگر از علل نیاز ما به بازسازی، تغییر ساختار و بنای ساختمان می باشد.

  • تغییر کاربری محیط نیز از عوامل بازسازی می باشد. به عنوان مثال برای خانه های قدیمی با بازسازی داخلی خانه های قدیمی می توان کاربری قسمت های مختلف خانه تغییر داد.

  • تغییر در ظاهر یکنواخت ساختمان ها

  • تمام شدن عمر مفید مصالح ساختمانی و جایگزینی با مواد و مصالح جدید و باکیفیت

  • رفع خسارت های احتمالی ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله یا خسارات ناشی از حیوانات مانند خوردگی چوب ها توسط موریانه و

  • در ایران بسیاری از خانه ها به علت ضعف در اجرا و ساخت ساختمان ها، پس از گذشت در حدود سی سال از پنجاه سال استاندارد نیاز به بازسازی دارند

مراحل انجام بازسازی و تعمیرات ساختمان

اکنون ممکن است که برای شما این پرسش پیش آید که برای بازسازی منزل قدیمی خود یا بازسازی آپارتمان قدیمی از کجا شروع کنیم. برای پاسخ به این پرسش می توانیم به ترتیب مراحل زیر را به عنوان مراحل انجام بازسازی ذکر کنیم:

  1. مشاوره با شرکت های ساختمانی مطرح در بازسازی ساختمان ها

  2. آگاهی از شرایط و اطلاعات جامع در مورد ساختمان خود

  3. مرحله ی تخریب ساختمان که این مرحله پس از تصمیم نهایی برای بازسازی ساختمان صورت گرفته و توسط تیم بازسازی باید انجام بشود. شروع مرحله ی ساخت با توجه به طرح و نیاز های مشتری و محیط

  4. انجام گچ کاری و سقف کاذب در تعمیرات منزل

  5. نورپردازی محیط

  6. کف سازی محیط

  7. رنگ آمیزی محیط

  8. انجام یک سری از گزینه ها برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی مانند نصب پوشش دیواری، اجرای قرنیز

  9. چیدمان تجهیزات در محیط

کاربرد بازسازی ساختمان

در واقع هزینه بازسازی ساختمان یا بازسازی آپارتمان روندی است که در آن منزل یا آپارتمان دستخوش تغییراتی ساختاری می شود تا :

  • ارزش خانه از نظر قیمتی که دارد، افزایش پیدا کند.

  • کیفیت زندگی ساکنان آن افزایش پیدا کند.

  • سازه های قدیمی و فرسوده از بین برود.

  • فضای خانه را بهبود بخشد.

  • فضای خانه را زیباتر و بزرگتر کند.

  • تغییر سبک یک محیط به سبک دیگری

توجه به این نکته ضروری است که بازسازی ساختمان های قدیمی شامل بازسازی قسمت های مختلفی مانند آشپزخانه ها، اتاق خواب، سرویس های بهداشتی و… می شود که برای هر قسمت باید با توجه به نیاز مشتری و ابعاد محیط، پلن و طراحی خاصی در نظر گرفته شود.

عوامل موثر در هزینه ی بازسازی ساختمان

از عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه ها می توان گفت:

در بازسازی خانه قدیمی و بازسازی خانه های فرسوده که هزینه ی بیشتری را می طلبد می توانید خانه را به قسمت های مختلفی تقسیم بندی کنید و بر اساس درجه اولویت اقدام به بازسازی به صورت مرحله ای کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *