مبلمان و وسایل دکوراتیو در منزل

امروزه طراحی داخلی خانه اهمیتی بیش از طراحی نمای خارجی خانه پیدا کرده است. طراحی داخلی خانه نمایانگر روحیات صاحب خانه است و چه بسا بر آن تاثیرگذار هم است.

نکاتی مهم در طراحی دکوراسیون خانه

طراحی داخلی خانه امروزه ارزش و جایگاه ویژه ای پیدا کرده و حتی بر معماری و طراحی خانه نیز سایه انداخته است. طراحی و دکوراسیون خانه اگر با ظرافت و بر اساس اصول شناخته شده مدرن انجام گیرد می تواند حتی نقص های معماری را نیز بپوشاند و فضایی دلپذیر و آرامش بخش فراهم نماید. در طراحی خانه های مدرن اهمیت دکوراسیون داخلی خانه اگر بیشتر از معماری نباشد، کمتر هم نیست و همان قدر که طراحی نمای خارجی خانه اهمیت دارد و نمایانگر هویت ساختمان است، طراحی فضای داخلی خانه نیز جلوه گر شخصیت و روحیه حاکم بر خانه است. دکوراسیون خانه نمایانگر روحیات صاحب خانه است و از این رو امروزه افراد بیش از پیش به طراحی داخل خانه اهمیت می دهند و به دنبال این هستند که دکوراسیون داخلی خانه خود را منطبق با روحیات خود شکل دهند. با این حال طراحی دکوراسیون خانه می تواند روحیات افراد خانه را نیز تغییر دهد و در واقع بسیاری از افراد بر همین اساس دست به طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود می زنند. در این زمینه انبوهی از تجربیات افراد مختلف وجود دارد و از این رو می توانیم از دکوراسیون داخلی خانه های مدرن برای طراحی داخلی خانه خود کمک بگیریم.

دکوراسیون داخلی خانه های مدرن

رنگ ها را جدی بگیرید

اگر به دکوراسیون داخلی خانه های لوکس دقت کنیم می بینیم که رنگ ها چقدر نقش برجسته ای را در طراحی داخلی خانه بازی می کنند و چگونه فضاهای مختلف را از هم تفکیک کرده و به هر فضایی روحیه خاص خود را بخشیده اند. رنگ ها می توانند حتی کاستی های معماری را جبران نمایند، برای مثال استفاده از رنگ ها روشن می تواند فضاهای کوچک را بزرگتر جلوه دهد یا بخش های کم نور را از گرفتگی بیرون بیاورد. اتاق های خواب نیاز به آرامش بیشتری دارند و در طراحی داخلی خانه باید رنگ های گرم تر و آرامش بخش تری را برای این بخش ها انتخاب کرد. برعکس اتاق های نشیمن نیاز به نشاط و طراوت بیشتری دارند و استفاده از رنگ های روشن و زنده به دلنشین شدن آنها کمک می کند. رنگ راهرو ها به عنوان مجراهایی که بخش های مختلف خانه را به هم پیوند می دهند نیز باید به گونه ای انتخاب شود که با رنگ آمیزی بخش های مختلف هماهنگی و تناسب داشته باشد.

دکوراسیون داخلی خانه های لوکس

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی خانه

علاوه بر رنگ آمیزی سطوح، آن چیزی که اهمیت ویژه ای دارد و در دکوراسیون داخلی خانه های شیک نیز می بینیم، نورپردازی متناسب با فضاهای داخلی خانه است. نورپردازی مناسب می تواند جلوه رنگ آمیزی سطوح را دو چندان کند و حتی اتمسفر حاکم بر خانه را به دلخواه تغییر دهد. بی توجهی به نورپردازی می تواند به قیمت بی اثر شدن بخش زیادی از هزینه های مربوط به دکوراسیون خانه تمام شود، در حالی که توجه به این امر می تواند حتی بخشی از این هزینه ها را بکاهد. یک نورپردازی مناسب می تواند تمرکز توجه ها را به نقاطی از خانه که علاقمند هستید جلب کند و از توجهات را از بخش های دیگر دور نگه دارد. مهم تر از همه می توانید با یک نورپردازی حساب شده، فضای خانه را متناسب با حالات روزمره خود تنظیم کنید؛ مسلماً موقع میهمانی و جشن ها خانه نیازمند فضایی متفاوت با هنگامی است که دوست دارید با خودتان خلوت کنید و در آرامش باشید.

دکوراسیون داخلی خانه های شیک

از عناصر طبیعی در طراحی داخلی خانه غافل نشوید

استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان یا آکواریوم ها در طراحی خانه مسکونی می توانند تا حد زیادی فاصله زیاد زندگی شهری مدرن کنونی ما را با طبیعت کاهش دهند و فضای دلپذیرتر و آرامش بخش تری را فراهم نمایند. گیاهان علاوه کمک به اکسیژن رسانی جلوه زیبایی به خانه می دهند و طراوت خاصی به خانه می دهند، درباره آکواریوم ها نیز همین طور است ؛ آکواریوم ها یک اثر هنری زنده به شمار می آیند که روحیه خانه را پویا نگه می دارند.

طراحی خانه های مدرن

آثار هنری را فراموش نکنید

امروزه کلیدی ترین نقش را در طراحی داخلی خانه، آثار هنری بازی می کنند و از همین رو است که بسیاری از افراد به دنبال آثار هنری و اشیاء زینتی زیبا برای دکوراسیون خانه خود هستند. استفاده از آثار هنری یا صنایع دستی در دکوراسیون به خانه هویت می دهد و توجه هر میهمانی را جلب می کند. یک تابلوی نقاشی زیبا یا یک مجسمه می تواند تاثیری به مراتب بیشتر از مبلمانی زیبا داشته باشد. گرچه نقش مبلمان در دکوراسیون خانه انکار ناپذیر است و مبلمان زیبا نیز خود می تواند یک اثر هنری کاربردی تلقی شود.

طراحی خانه مسکونی

طراحی داخلی خانه، منزل شما را به یک محیط دلچسب برای زندگی بدل می کند. با یاد گرفتن مهمترین نکات طراحی داخلی خانه، صاحب یک خانه شیک و لوکس خواهید بود.

نکات مهمی برای طراحی داخلی خانه

خانه و سرپناه از دیرباز تا به امروز همواره یک مکان امن و ارزشمند برای ساکنین آن بوده است. در گذشته نیز انسان ها به طراحی خانه خود اهمیت می دادند. امروزه، طراحی داخلی خانه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. انسان ها در عصر مدرنیته، به دنبال جدیدترین روش ها برای برای زیباسازی و طراحی دکوراسیون خانه ها هستند. با ما همراه باشید تا شما را با روش های طراحی داخل خانه و انواع دکوراسیون داخلی خانه های شیک آشنا کنیم.

تاثیر رنگ در طراحی فضای داخلی خانه

یکی از ارکان مهم در طراحی خانه مسکونی، انتخاب تم رنگی متناسب با اندازه‌ی خانه و سبک طراحی آن ست. بزرگی و کوچکی خانه علاوه بر سلیقه شخصی، می تواند بر روی سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه تاثیرگذار باشد. مثلا اگر خانه شما بسیار کوچک است یا در یک سوئیت زندگی می کنید، توصیه می شود که هرگز برای طراحی داخلی خانه تان از سبک کلاسیک غلیظ استفاده نکنید. در سبک کلاسیک به طور عمده از چوب استفاده می شود و رنگ های تیره شاخصه آن است که در نتیجه، برای یک خانه کوچک چندان مناسب نیست. امروزه در طراحی خانه های مدرن اغلب از سبک های مدرن در طراحی داخلی خانه استفاده می شود. در این نوع طراحی معمولا از رنگ های خنثی برای تم اصلی و در کنار آن استفاده از رنگ های مکمل برای جلوگیری از یکنواختی استفاده می شود. در یک قاعده کلی استفاده از رنگ های تیره و تند برای طراحی داخلی خانه های کوچک توصیه نمی شود.

طراحی داخلی خانه

تاثیر نور در طراحی داخلی خانه

نور جزء جدانشدنی از طراحی ست که اصولا همواره باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. چراکه بهترین دیزاین ها هم در نبود نور کافی نمودی نخواهند داشت. در طراحی داخلی خانه بهتر است تا جایی که فضای خانه این امکان را به شما می دهد از نورهای طبیعی و پنجره ها بهره بگیرید. استفاده از لوسترها و آباژورها علاوه بر تامین نور خانه، دکوراسیون خانه را زیباتر می کنند.

طراحی خانه

گل ها همیشه مفید می باشند

در طراحی و دکوراسیون خانه همواره جایی برای گل و گیاه در نظر بگیرید و تاثیر فراوانی که گل ها می توانند در طراحی داخلی خانه داشته باشند غافل نشوید. استفاده از گل های آپارتمانی و گلدان های زیبا نه تنها زیبایی بصری بسیاری به خانه می دهند و موجب شادابی و نشاط خانه می شوند، تاثیر زیادی نیز بر روی سلامتی و پاکیزگی هوا دارند. استفاده از گلدان های گل در راه پله ها، در راهروها، در محیط هال و پذیرایی، آشپزخانه و حتی سرویس های بهداشتی نیز توصیه می ‌شود. استفاده از استند های گل و گلدان های آویز سقفی نیز در طراحی داخلی خانه بسیار پرطرفدار است.

طراحی داخل خانه

مبلمان و وسایل دکوراتیو در منزل

سعی کنید مبلمانی را که برای دکوراسیون خانه استفاده می کنید چه از نظر سبک و چه از نظر طرح و رنگ، با سبک طراحی شما هماهنگ باشند. مثلا در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن بهتر است از مبلمان مدرن استفاده شود، نه طرح های تمام چوب منبت کاری شده و کلاسیک. همواره باید سعی کنید تا با هر تغییری که به خانه می دهید هارمونی را حفظ کنید تا در نهایت خانه ای چشم نواز داشته باشید. استفاده از وسایل دکوراتیو مناسب با سلیقه شما می توانند خانه را زیباتر کنند. مثلا استفاده از مجسمه ها، تابلوهای دیواری، آکواریوم، تلفن های قدیمی و خاص و یا انواع گرامافون ها نمونه هایی از این وسایل هستند که بسته به سبک خانه شما می توانند در طراحی دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار بگیرند.

طراحی دکوراسیون خانه

طراحی کتابخانه های خاص و زیبا خانه را نیز زیباتر می کند

ما به شما پیشنهاد می کنیم که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود حتما از کتابخانه نیز استفاده کنید. طراحی کتابخانه های خاص و زیبا تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارند. در دکوراسیون داخلی خانه های لوکس از هر سبکی که باشند، از کتابخانه های طراحی شده‌ی زیبا متناسب با سبک آن ها استفاده می شود.  (تصویر۵)

استفاده از کتابخانه های دیواری یا کتابخانه هایی به صورت پارتیشن از جمله انواع کتابخانه هستند.

طراحی داخلی خانه همراه مورد توجه همگان بوده است. امروزه با توجه به افزایش جمعیت و رشد روز افزون خانه های آپارتمانی، نیاز به طراحی داخلی خانه بیش از پیش در میان مردم احساس می شود. همیشه نیاز به هزینه های کلان برای طراحی داخلی خانه ها نیست، اما نمیتوان انتظار داشت که بدون کمترین هزینه هم تغییرات قابل توجهی به محیط زندگی خود بدهید. در این مقاله به تعدادی از نکات تاثیر گذار در طراحی داخلی خانه اشاره شد. می توانید این نکات را در منزل خود به کار بگیرید و عکس های زیبا از خانه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *