قسمت های مختلف در طراحی لابی مجتمع مسکونی

در طراحی داخلی لابی مسکونی می توان از المان های گوناگونی استفاده کرد. در طراحی داخلی لابی مسکونی نورپردازی تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

نکاتی درباره طراحی داخلی لابی مسکونی

 

برای طراحی داخلی لابی مسکونی مانند هر فضای دیگر به طور حتم نیاز به در نظر گرفتن نکاتی می باشد. حال لازم است بدانید با وجود اینکه در مجتمع ها و آپارتمان های مسکونی تعداد زیادی خانواده در کنار یکدیگر زندگی می ‌کنند نیاز است که در ابتدا ساختمان فضایی طراحی شود که در بدو ورود این فضا به عنوان لابی ساختمان در نظر گرفته شده و همه ساکنین ساختمان بتوانند از آن استفاده نمایند. با این وجود لازم است که طراحی داخلی لابی مسکونی به گونه ای باشد که نیاز تمامی ساکنین ساختمان به خوبی برآورده شود.

اهمیت طراحی داخلی لابی مسکونی

امروزه در کلان شهرها مشاهده می شود که ساختمان های مسکونی و مجتمع های مسکونی ساخته شده که در آن تعداد زیادی از افراد در کنار یکدیگر زندگی می کنند. با توجه به روند صعودی که در طراحی ساختمان ها مشاهده شده است به طور حتم ظهور مجتمع های بلند در گوشه و کنار شهر ها به چشم می خورد. حال در این بین لازم است بدانید یکی از فضا های بسیار مهم و مورد نیاز در این مجتمع ها، لابی مجتمع مسکونی می باشد. با وجود اهمیت این فضا به طور حتم باید به طراحی داخلی لابی مسکونی اهمیت ویژه ای داده شود. به طور کلی می ‌توان گفت لابی، ورودی اصلی ساختمان های بزرگ بوده که مانند تمامی ورودی‌ها باید حالت دعوت کنندگی برای کاربران داشته باشد و به دلیل اینکه در اولین لحظه ورود به هر آپارتمان و ساختمانی کاربر ابتدا به فضای لابی وارد می‌شود‌، به طور حتم به اهمیت طراحی لابی آپارتمان پی می‌بریم.

قسمت های مختلف در طراحی لابی مجتمع مسکونی

از جمله نکات مهم در طراحی داخلی لابی مسکونی توجه به تقسیم بندی مناسب فضا می باشد که امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در ساختمان سازی ایجاد شده است مشاهده می ‌شود این تقسیم بندی ها نیز به صورت ویژه ای با استفاده از مبلمان یا پارتیشن های متعدد صورت می گیرد. حال دقت داشته باشید به طور کلی در لابی ساختمان دو قسمت مجزا برای نگهبانی و نشیمن نیاز می باشد به طوری که در قسمت نگهبانی با وجود تعداد زیاد ساکنین مجتمع ها و برج ها و رفت و آمد های زیادی که صورت می گیرد لازم است جهت حفظ امنیت ساکنین در این قسمت به صورت شبانه روزی فردی مستقر شده و عبور و مرور افراد را کنترل کند. در این قسمت از طراحی داخلی لابی مسکونی لازم است که از یک پیشخوان و یا میز و صندلی و امکانات مخابراتی برای برقراری ارتباط با واحد های ساختمان استفاده شود. قسمت دیگر موجود در لابی مجتمع های مسکونی، قسمت نشیمن بوده که این قسمت ترکیبی از مبلمان، صندلی میز و غیره بوده که فضا را شبیه اتاق نشیمن کرده است. این فضا که جهت نشستن افراد مهیا شده به طور حتم لازم است به درستی طراحی شود.

نورپردازی در دکوراسیون لابی اپارتمان

در طراحی داخلی لابی مسکونی علاوه بر مجزا نمودن قسمت های مختلف لازم است به نور پردازی که یکی از موارد مهم دیگر می باشد توجه شود. دقت داشته باشید در فضای نشیمن با وجود اینکه قرار است افراد لحظاتی را به نشستن سپری کنند به طور حتم لازم است نورپردازی درستی استفاده شود؛ به طوری که برای نورپردازی این فضا می توان از لوسترهای سقفی یا آویزها و هالوژن های توکار, چراغ دیوارکوب و یا آباژور استفاده نمود. از طرفی دقت داشته باشید اگر فضای لابی دارای نور طبیعی کافی باشد می توان جهت حفظ آرامش و نشاط در فضا از گیاهان طبیعی استفاده کرد که به طور حتم فضا را زیبا و جذاب تر می کند. حال اگر در فضای لابی نور طبیعی مناسبی در دسترس نبود می توان از گیاهان و گل های مصنوعی استفاده کرد.

نقش مبلمان در طراحی داخلی لابی مسکونی

انتخاب درست مبلمان وسایل برای هر کدام از قسمت های لابی به طور حتم به زیباتر شدن طراحی داخلی لابی مسکونی و آپارتمان‌ ها کمک زیادی خواهد کرد. با این حال لازم است بدانید نکته بسیار مهمی که در انتخاب این مبلمان برای دکوراسیون لابی ساختمان باید به آن توجه شود، تطابق داشتن لوازم دکوراسیون، پلان، موقعیت فضا و همچنین کاربرد آن می باشد به طوری که می توان در فضای نشیمن لاوبی از نیم ست مبلمان استفاده کرد و در صورت کمبود جا نیز امکان جا دادن یک کاناپه و یک میز به طور حتم نیاز افراد را برآورده خواهد کرد. در قسمت نگهبانی نیز همانطور که ذکر شد استفاده از میز و صندلی جهت قرار گرفتن نگهبان در پشت آن ضروری می باشد. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که در خصوص لوازم دکوراسیون لابی باید دقت داشته باشید که این لوازم باید محکم و مقاوم بوده زیرا نسبت به لوازم کاربردی در منزل بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و افرادی با فرهنگ‌ها و گروه‌های سنی مختلف قرار است از آن استفاده کند با این حال به طور حتم احتمال صدمه دیدن آن افزایش پیدا خواهد کرد. با این تفاسیر می‌توان گفت استفاده از مبلمان فلزی و مبلمان که ترکیبی از چوب، فلز و پارچه است برای محیط ها مناسب بوده که هم دارای نمای ظاهری زیبایی بوده و برای طراحی لابی مسکونی قیمت کمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *