طراحی داخلی مطب چشم پزشکی

طراحی داخلی مطب ویژگی های متفاوتی دارد که توجه به آنها بسیار مهم می باشد. طراحی داخلی مطب باید باعث ایجاد حس آرامش در بیماران شود.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان

امروزه طراحی داخلی مطب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا بیماران شرایط روحی و جسمی خاصی دارند که باید با رعایت استانداردها و نکات مهم طراحی آن را به بهترین نحو ممکن انجام داد. در طراحی داخلی مطب توجه به کاربری های مختلف بسیار مهم می باشد برای مثال برای طراحی مطب اطفال باید فضایی شاد و کودکانه ایجاد کرد ولی برای طراحی مطب پزشک اعصاب باید فضا را به صورتی طراحی کرد که برای بیماران ایجاد حس آرامش کند. به طور کلی داشتن حس آرامش در مطب از اهمیت بسیاری برخوردار است و علاوه بر آن داشتن تجهیزات لازم و مبلمان مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. در ادامه با نکات مهم طراحی داخلی مطب پزشک ها بیشتر آشنا می شویم.

دکوراسیون مطب مامایی

نکات طراحی داخلی مطب دکتر

در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی مبلمان و نوع چیدمان آنها و تزیینات بسیار مهم می باشد و باعث کاهش استرس در بیماران می شود. چیدمان مناسب مبلمان از شلوغی و هرج و مرج جلوگیری می کند و به فضا نظم می بخشد. طراحی داخلی مطب باید به صورت گرم و صمیمی باشد تا علاوه بر ایجاد حس آرامش و اعتماد باعث ایجاد دید مثبت در ذهن آنها برای خدمات درمانی بهتر شود. انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون مطب پزشکی نیز بسیار مهم است و اکثر مواقع از رنگ های روشن برای ایجاد حس آرامش استفاده می کنند. نورپردازی مناسب و استفاده از تهویه مناسب نیز در طراحی دکوراسیون مطب ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی مطب

رنگ ها در طراحی داخلی مطب ها تاثیر بسزایی دارند و در ایجاد حس آرامش نقش مهمی دارند. بهتر است رنگ فضای انتظار و درمان با یکدیگر مشابه باشند تا بیمار آمادگی لازم برای درمان را از قبل داشته باشد. رنگ هایی مانند قرمز، مشکی، بنفش تیره و زرد برای طراحی مطب مناسب نیستند زیرا رنگ هایی مثل قرمز و زرد باعث ایجاد هیجان و انرژی می شوند که باعث ایجاد حس تشویش در بیماران می شوند. بهترین رنگ ها برای طراحی مطب دکتر می توان به قهوه ای، بژ و آبی و سبز اشاره کرد. رنگ هایی مانند بژ که جزو رنگ های خنثی می باشند می توانند با ترکیب رنگ های دیگر باعث ایجاد آرامش در فضا شوند و همچنین به علت روشن بودن باعث انعکاس نور می شوند و فضا را بزرگتر نشان می دهند در نتیجه بیماران حس خفگی نمی کنند. رنگ آبی هم که یادآور دریا و آسمان می باشد و نشانه آرامش است. رنگ های دیگری مانند سبز هم می توانند برای طراحی مطب مناسب باشند همچنین می توان از چند رنگ به صورت ترکیبی استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی مطب پزشکی

دکوراسیون مطب دندانپزشکی

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در آنجا بیماران مجبور هستند زمان زیادی را سپری کنند و از طرفی نیز این محیط باعث ایجاد ترس در برخی از بیماران می شود به همین دلیل طراحی داخلی مطب دندانپزشکی باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد حس آرامش در بیماران شود و دلهره و استرس را از آنها دور کند. نوع چیدمان مبلمان، نورپردازی مناسب و استفاده از رنگ های مناسب نقش بسیار مهمی در طراحی مطب دندانپزشکی دارند. بهتر است صندلی دندانپزشکی روبرو تلویزیون، پنجره، تابلویی زیبا و یا آکواریوم باشد تا توجه بیمار به آنها جلب شود و احساس آرامش کند. ترکیب نور سفید و نور زرد برای مطب دندانپزشکی بسیار مناسب است زیرا نور طبیعی را تداعی می کنند. برای طراحی مطب دندانپزشکی کودکان نیز می توان با استفاده از رنگ های شاد محیطی دلپذیر و کودکانه را به وجود آورد.

دکوراسیون مطب پزشکی

دکوراسیون مطب مامایی

در طراحی مطب مامایی باید توجه بسیار زیادی نمود زیرا مراجعه کنندگان مادرانی هستند که منتظر به دنیا آمدن فرزندان خود می باشند و باید از استرس و دلهره دور باشند به همین دلیل باید با طراحی مناسب این مطب حس آرامش را برای آنها ایجاد کرد. استفاده از رنگ و نورپردازی مناسب و همچنین گیاهان و آبنماها نیز می توانند تاثیر دلپذیری ایجاد کنند. برای طراحی مطب مامایی باید از مبلمان های راحت استفاده کرد.

طراحی داخلی مطب چشم پزشکی

برای طراحی مطب چشم پزشکی نیز باید با رعایت اصول و استانداردها فضایی گرم و صمیمی به وجود آورد تا باعث ایجاد حس آرامش در مراجعه کنندگان شود. یکی از نکات بسیار مهم در طراحی مطب چشم پزشکی استفاده از رنگ های مناسب می باشد. نورپردازی مناسب نیز یکی دیگر از نکات مهم برای طراحی این مطب است و باید به گونه ای باشد تا تمام قسمت های مطب از نور کافی بهره مند شوند.

طراحی داخلی مطب نیز مانند دیگر مکان ها باید با توجه به اصول معماری اجرا شود. طراحی داخلی مطب با توجه به حال و روز مراجعه کنندگان صورت می گیرد.

اصول دکوراسیون و طراحی داخلی مطب

امروزه دکوراسیون و طراحی داخلی مطب مانند دیگر مکان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد اما در کشور ما به آن توجه چندانی نمی شود. دکوراسیون داخلی مطب را با سلیقه و هزینه نسبتا کم نیز میتوان اجرا کرد. اجرای اصولی طراحی داخلی مطب دکتر باعث کاهش استرس بیمارانی که به مطلب مراجعه می کنند، خواهد شد. طراحی مطب دکتر باید با توجه به اصول و فضای مرتبط با پزشکی اجرا شود. اگر قصد دارید به دکوراسیون داخلی مطب پزشکی خود سروسامان دهید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت دکوراسیون مطب پزشکی

طراحی داخلی مطب پزشک با توجه به ماهیت ذاتی این مکان به دلایل مختلفی حائز اهمیت می باشد. در طراحی مطب پزشک باید به نکات مهم و اصولی توجه کرد تا طراحی مطب مطابق با خواسته و فضای موجود اجرا شود. هرچه دکوراسیون داخلی مطب صمیمانه تر و دوستانه تر باشد، علاوه بر اینکه احساس آرامش را به مراجعه کنندگان القا می کند، نشانه ای از احترام به بیماران را نیز از خود بروز خواهد داد. دکوراسیون داخلی مطب با توجه به اینکه یک مرکز درمانی می باشد باید مطابق با حال و روز بیماران مراجعه کننده و اصول معماری طراحی شود. در ادامه به طراحی داخلی و دکوراسیون مطب چند نمونه از مطب پزشکی خواهیم پرداخت.

طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی

یکی از پرمراجعه کننده ترین مطب ها، مطب دندانپزشکی می باشد که افراد علی رغم میل باطنی به مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند. طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی با توجه به این موضوع که افراد وقت زیادی را باید در این محیط سپری کنند، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. طراحی داخلی مطب دندانپزشکی به صورت اصولی با فضای گرم و صمیمی باعث خواهد شد تا از وحشت شما کاسته شود و با احساس رضایت از دندان های سالم از مطب دندانپزشکی خارج شوید. به منظور طراحی مطب دندانپزشکی کودکان می توان از فضایی با دیوارهای رنگارنگ و محیط شادی آور برای اطفال استفاده کرد. در مطب دندانپزشکی برای کودکان باید اتاق انتظاری برای مادران شیرده فراهم نمود. طراحی داخلی مطب دندانپزشکی باید به گونه ای باشد تا با توجه به حال و روز بیمار انجام شود و  از احساس کلافگی مراجعه کننده کاسته شود. در نظر داشته باشید که کلیه امکانات لازم برای سالن انتظار را در مطب دندانپزشکی فراهم نمایید.

دکوراسیون مطب پزشکی

طراحی داخلی مطب چشم پزشکی

دکوراسیون مطب برای چشم پزشکی و بینایی سنجی کار بسیار دشواری می باشد که باید قبل از شروع به طراحی داخلی مطب، اطلاعات لازم و کافی را در ارتباط با مطب چشم پزشکی کسب نمایید. جهت طراحی داخلی مطب برای چشم پزشکی باید قواعد چیدمان دکوراسیون داخلی را رعایت کرد. انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون و طراحی داخلی مطلب چشم پزشکی بسیار حائز اهمیت می باشد و بهتر است رنگ اتاق انتظار با رنگ اتاق پزشک همخوانی داشته باشد تا بیمار راحت تر با محیط درمان کنار آید. یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی داخلی مطب چشم پزشکی توجه به نورپردازی می باشد و باید در طراحی نورپردازی مطب چشم پزشکی حساسیت لازم را به خرج دهید. طراحی داخلی مطب برای چشم پزشکی را باید به گونه ای انجام دهید که حس آرامش را به مراجعه کننده القا کند و کلیه امکانات لازم از جمله دسترسی به آب آشامیدنی، مجله و روزنامه و … را برای اتاق انتظار در نظر بگیرید.

طراحی داخلی مطب

دکوراسیون مطب مامایی

در دکوراسیون داخلی مطب مرتبط با زنان و زایمان با توجه به اینکه اغلب بیماران، زنانی هستند که در انتظار تولد فرزندشان می باشند بنابراین باید در طراحی و دکوراسیون مطب مامایی باید از عوامل متناسب با روحیات اینگونه بیماران استفاده کرد تا باعث کاهش استرس آنها شود. یکی از مهمترین عوامل موثر در مطب مامایی توجه به رنگ و نورپردازی مناسب فضاها می باشد تا حس آرامش را به مراجعه کنندگان القا کند. در دکوراسیون داخلی مطب مربوط به مامایی باید به امکاناتی از قبیل فضای مناسب و کافی برای نشستن بیماران، دسترسی مناسب به آسانسور، بکارگیری گیاهان روحیه بخش در محیط و …  توجه نمود. استفاده از تصاویر و تابلوهای مناسب در سالن انتظار می تواند باعث ارتقا روحیه بیماران شود. بنابراین طراحی داخلی مطب مامایی با توجه به حساسیت و بیمارانی که به این مکان مراجعه می کنند، بسیار مهم می باشد و باید به طراحی داخلی آن توجه ویژه ای داشت.

طراحی داخلی مطب

با توجه به مطالب گفته شده، توجه به طراحی داخلی و دکوراسیون مطب پزشکی نیز مانند دیگر مکان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و باید متناسب با حال و روز مراجعه کنندگان به مطب نسبت به طراحی داخلی آن اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *