سقف لابی تجاری را فراموش نکنید

دکوراسیون و طراحی لابی تجاری یکی از ترندهای معماری است. معماران با رعایت اصول دکوراسیون و طراحی لابی تجاری می توانند فضایی شیک و تاثیرگذار را ایجاد کنند

نکاتی که در طراحی لابی بنای تجاری نباید فراموش کرد

 

 دکوراسیون داخلی ترندها و شاخه های مختلفی دارد که هر کدام بخشی از طراحی یک بنا را با کارکرد مشخص در بر گرفته است. دکوراسیون و طراحی لابی تجاری یکی از ترندهای هنر معماری، دکوراسیون و طراحی است. طراحی و دکوراسیون لابی تجاری باید بتواند نشان و نمادی از کارکرد آن بنا باشد و تجاری بودن آن را در بدو ورود به بیننده القا کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ایده ها و اصول طراحی داخلی لابی تجاری آشنا شویم.

آشنایی با فضای لابی

پیش از بحث راجع به دکوراسیون و طراحی لابی تجاری، ابتدا باید با فضای لابی آشنا شویم. حتما تا به حال در برج های مسکونی و یا ساختمان های اداری فضای لابی را در بدو ورود دیده اید. لابی معمولا فضایی را برای نگهبان تعبیه کرده و مبلمانی را برای استراحت مهمانان در نظر گرفته است. نورپردازی لابی شیک و کلاسیک است تا نمادی از شکوه بنا باشد و مهمان را تحت تاثیر قرار دهد.

لابی نقطه مشترک و قابل استفاده برای همه واحدها است. علاوه بر نگهبان گاهی فضایی نیز برای دورهمی و صحبت های کوتاه مالکین نیز در نظر گرفته شده است. این فضای ورودی و مشترک را در طراحی لابی می گویند که دکوراسیون و متریال استفاده شده در آن اصول خاص خود را دارد.

اصول دکوراسیون و طراحی لابی تجاری

اما طراحی داخلی لابی تجاری مدرن و یا حتی کلاسیک چه اصولی دارد؟ شما پیش از پیاده کردن ایده هایتان در دکوراسیون و طراحی لابی تجاری باید به نکاتی چون نورپردازی، جنس کفپوش و کاغذ دیواری، نوع مبلمان، فضای اختصاصی نگهبان و نشیمن، طراحی داخلی لابی و پوشش سقف حتما توجه کنید.

فراموش نکنید مجتمع تجاری برحسب کارکرد، بازدیدکننده و مهمان های بسیاری در طول روز دارد. این بنا می تواند نشانی از پرستیژ کاری و بیزینس شما باشد. پس در انتخاب خود دقت کنید و برای طراحی لابی تجاری سنگ تمام بگذارید.

نورپردازی لابی تجاری

یکی از مهمترین نکات در دکوراسیون لابی تجاری بحث نورپردازی است. بخشی از شکوه بنای تجاری مدیون نورپردازی و لوسترهای استفاده شده است. نورپردازی در طراحی فضای لابی علاوه بر روشنایی منجر به آرامش در محیط و زیبایی نیز می شود. برای زیباتر شدن فضای لابی از لوسترهای بلند و باشکوه استفاده کنید. البته در انتخاب لوستر ابعاد فضا را نیز مدنظر قرار دهید. آباژورهای شیک و بلند و لامپ های هالوژن نیز در زیبایی دکوراسیون و طراحی لابی تجاری موثر است و فضا را زیباتر نشان خواهد داد.

کفپوش و دیوارپوش لابی تجاری

جنس و متریال کفپوش و دیوارپوش در طراحی داخلی لابی تجاری کلاسیک و مدرن اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر هارمونی بین این متریال با نوع نورپردازی شما باید از جنس های مقاوم و باکیفیت استفاده کنید. در طراحی لابی تجاری فراموش نکنید که تردد بالا کفپوش فضا را به شدت تحت تاثیر اصطکاک و آسیب قرار خواهد داد، پس بهتر است از کفپوش های سنگی با رنگ روشن استفاده کنید. بهتر است سنگ انتخابی شما گرانیتی نباشد تا موجب لیز خوردن نشود. همچنین رنگ تیره در این مکان ها گرد و غبار و آلودگی را بیشتر نشان می دهد، پس رنگ های روشن انتخاب بهتری است.

متریال دیوارهای لابی تجاری نیز بهتر است در هارمونی با لوستر و نورپردازی انتخاب شود. در این مورد با توجه به وسعت بنا رنگ روغن و یا کاغذ دیواری های سه بعدی انتخابی شیک و بدون ایراد است. فراموش نکنید در دکوراسیون و طراحی لابی تجاری کاغذ دیواری و دیوارپوش های سه بعدی شکوه بیشتری داشته و البته قابلیت نورپردازی هم دارد.

سقف لابی تجاری را فراموش نکنید

سقف لابی تجاری همچون دیگر فضاها باید بازتابی از کارکرد بنا و البته با دیزاین مناسب باشد. در دکوراسیون و طراحی لابی تجاری بهترین انتخاب برای سقف دکوراتیو با طرح های کلاسیک و مدرن بنا بر نوع دیزاین و طراحی شماست. در طراحی لابی تجاری، دیزاین سقف حتما باید متناسب با نورپردازی باشد تا هارمونی و شکوه فضا را حفظ کند.

نگهبانی و نشیمن

در ابتدای متن اشاره کردیم که لابی هر بنایی احتیاج به قسمت نگهبان و فضای نشیمن برای مراجعان دارد. فضای اختصاصی نگهبان در دکوراسیون و طراحی لابی تجاری نیاز به میز و امکانات ارتباطی با مدیریت و واحد ها را دارد. فضای نگهبانی با توجه به تامین امنیت ساکنان و البته پاسخگویی به مراجعان بهتر است نزدیک به ورودی بنا تعبیه شود.

از سوی دیگر، گاهی مراجعان باید منتظر بمانند و یا فضایی را برای گفتگو داشته باشند. با توجه به کارکرد تجاری بنا در طراحی لابی تجاری نشیمن فضایی مهم و ضروری است. این قسمت بهتر است با مبلمان و میز متناسب با دیوارپوش ها طراحی شود. نورپردازی خوبی داشته باشد و از تهویه هوا برخوردا باشد.

در انتها نیز باید اشاره کوچکی به قیمت طراحی و دکوراسیون لابی تجاری داشت. کارفرما بنا بر متریال و مصالح مورد استفاده، طراحی و دیزاین انتخابی مشتری، اکسسوری ها و تزئینات مورد استفاده، لوستر و نورپردازی ها پکیجی را تهیه کرده و برای معماری داخلی لابی به مشتری ارائه می دهد. در این پکیج تمام اصول و نکات مورد نیاز دکوراسیون لابی تجاری مدنظر قرار گرفته و با توافق مشتری اجرا خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *